Alla inlägg under maj 2009

Av Valle Vagabond - 31 maj 2009 22:50

M. och jag har haft besök av några av M:s barn och ett barnbarn. Barnbarnet har badat i dammen (men jag fick inte följa med till stranden, för hundar får inte vara där) och de har haft det mysigt i trädgården. Jag har också varit ute i trädgården, men det kan vara lite svårt att förstå vad barnbarnet vill att jag ska göra .... Hon springer runt och ropar fast hon vill visst inte att jag jagar henne .... Konstigt.

Skönast Bättre att ligga inne och leka med sig själv.

Av Valle Vagabond - 29 maj 2009 20:51

M. och jag var ute med min kompis J. och hans matte i förmiddags. Men på eftermiddagen fick jag vara ensam. Länge ...


Sedan kom H. äntligen hem efter att ha varit borta i flera dagar. Han följde med mig ut i skogen en sväng och sedan skulle H. och M. äta ute i det vackra vädret i trädgården.


Jag fick också mat och ett ben att gnaga på under björken. Men just som jag blivit så glad för att  H. kommit hem, skulle han åka igen. På sångläger hela helgen.


Vilka idéer! han kunde ju vara hemma med mig!!!!

Av Valle Vagabond - 28 maj 2009 12:06

Idag fixade jag sällskap på skogsturen.

 

Ser ni att det är min kompis J. som följde med ut idag?


Han är bra på att springa! Och vi blev lika blöta i gräset båda två. Mattarna klagade över plaskvåta skor ... (Varför tog de inte på sig stövlar?)

 J:s matte har VÄLDIGT gott godis i fickan .....


Nu har vi kommit hem och ätit. Min M. ska åka iväg och arbetsträna och jag tar mig en tupplur ....



Av Valle Vagabond - 27 maj 2009 14:13

Ja, det blåser här med, Åsa och ni andra. M. undrar hur det ska gå för tomaterna och gurkorna inne i växthuset. Hon har bara lämnat dörren öppen med en liten springa, för att det inte ska bli orkan därinne i glashuset.


Men vi har varit i skogen. M. har sin lediga dag och när hon kommit hem från vattengympan, tog jag med henne ut. Hon tyckte att vi skulle träna HIT-leken igen. Särskilt när jag fick syn på ett rådjur.


Okej då M! Jag kommer ...

Klicka på bilden så kan ni få se mig springa och dessutom höra hur M. låter. (Hon har fått hjälp att ställa in ljudet på kameran. Det hade hon inte fattat att hon kunde sätta på förut ... Min förvirrade M.)


Och så vill vi gratta M:s mamma på födelsedagen!!!

Synd att vi bor så långt ifrån ....

Av Valle Vagabond - 26 maj 2009 19:43

Jag har varit med M. nästan hela dagen.

Först stack hon iväg en timme på morgonen, men sedan när hon kom hem igen, såg jag till att hänga med henne. Först skulle hon hänga tvätt.

Jag tittade på.

Sedan gick vi iväg ut på vår skogsrunda.

Jag letade pinnar.

Drack vatten ...

Skuttade iväg i gläntan ....

Och strosade mellan träden på den mjuka mossan. En rätt så skön promenad faktiskt. Jag gillar ju att gå lös och M. har börjat säga FRAMÅT när jag tänker göra en liten avstickare ... Hon vill ju gärna bestämma. Idag lekte vi HIT-leken hur många gånger som helst. Jag har kunnat den ända sedan jag var pytteliten, men M. tycker att jag slarvat lite med reglerna på sistone, så vi repeterade hur det var meningen att vi skulle leka.


På eftermiddagen när jag och M. hade ätit, fick jag följa med henne till jobbet där hon arbetstränar. Där delade vi upp sysslorna. Hon jobbade och jag sov på golvet. Och efter tre timmar tog vi en härlig promenad i den stora parken utanför, innan vi åkte hem igen.


Av Valle Vagabond - 25 maj 2009 21:55

Det är varmt hemma i Valleland.

M. och H. är trötta efter helgens resa.

Och jag med. Det hände nämligen så himla mycket på min resa. Jag träffade till exempel min brorsa Septimus! Och HEJ vad vi sprang och jagade varandra.

Jättekul!

Men då hade M. inga batterier till sin kamera. Typiskt!

(Han var ju nästan lika snygg som jag och jag hade så gärna velat ha en bild på honom.)

Men det var igår det.

Idag är idag. Och jag vilar ut och tar det lugnt.


Av Valle Vagabond - 24 maj 2009 21:46

Ojojoj vad långt vi åkte med bilen under helgen ...

Men som tur var hände det roliga saker på resan.

Vi hälsade på M:s barnbarn och sedan var vi på Öland, där jag träffade en snygg tjej: Jessie.


Jag bjöd upp till lek och vad kul vi hade!



Jag kunde inte låta bli att lägga tassarna på henne ...


Det kunde gå hett till i leken ...


Men hon röt ifrån när jag blev för närgången.


Jag fick ge mig ....


Sedan var allt bra igen.


Av Valle Vagabond - 21 maj 2009 00:11

Tävlingen avgjord!

Jag vägde 32,4 kg som 1-åring.

Och den som gissat närmast min vikt var ingen mindre än Filifjonkan!

Grattis!


Hon gissade på 33,2 och vinner en klicker. (Undrar jag om du kan lära dina katter en massa konster med den ….)


Skulle gärna bjuda dig på min goda Valletårta, men jag vet ju inte om du gillar den ....


M. och jag har ju haft en omröstning också, till höger på bloggen. Den har pågått ända sedan 21/7 2008. Då var jag en liten valp och M. hade ingen aning om hur stor jag skulle bli. Så är det ju för blandrashundar.


TACK alla 70 personer som gissat vad min vikt skulle stanna på.

Det var 37,1 % av er som gissade på alternativet 25-36 kg. Ni gissade rätt. I alla fall vad gäller min vikt som 1-åring. (Jag väger som en blandning av Jämthund, Labrador, Golden och Dalmatiner. Men jag har ju Schäfer, Dobermann, Rottweiler och Newfoundland i mig också, så det skulle ju kunnat hända att jag blivit större … Eller kanske mindre, för den delen, för jag har Bearded collie-gener också.)


Ska bara tillägga att M. tycker att jag är alldeles precis lagom!


TREVLIG HELG ALLA GLADA!!!!

Vi åker till Öland några dagar.

Hörs sen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards