Alla inlägg under december 2009

Av Valle Vagabond - 30 december 2009 14:36

Man kan alltid välja - om man vill vara pessimist eller optimist.

Igår kväll var det -22 grader i Valleland. När M. och jag gick ut mitt på dagen idag, var det -20. Det blir varmare!   

M. eldar inne, så att det ryker i båda skorstenarna.

- Titta M., jag har is i skägget nu!

OK. Det  Ä R  kallt. Men jag vandrar som vanligt vägen vidare.

Är man Vagabond så är man.

Jag SPRINGER till och med, snabbare än vinden, som ett streck -

mot varmare och bättre tider.  


M. och jag önskar er alla bloggvänner och läsare:


Gott nytt år 2010!

 


        

Av Valle Vagabond - 29 december 2009 16:34

Har just varit ute och kissat lite. Och käkat snö.

Nu är det kallt.

-18,5 grader.

Måste värma upp mig igen.

Tur att M. eldat i spisarna inne.


Av Valle Vagabond - 29 december 2009 13:47

M. och jag har varit ute och åkt spark. (Ja, alltså M. sparkar och jag travar bredvid.) Bra före idag. Men M. är konstig. Hon har plötsligt slutat prata. Fast jag förstår henne ju bra ändå. Hon dricker te och tuggar kryddnejlikor och ingefärabitar. Hörde nåt hon mumlade, med en konstig raspig basröst till H. i natt, om att hon fått värk i halsen. Jaha. Det går väl över, ett tu tre, kan jag tro.

När vi kommit hem med sparken, såg vi tiken L. och hennes matte. Vi hundar lekte en stund, men båda mattarna kraxade bara några artighetsfraser och var tysta sedan. Verkar vara poppis det där - att vara sjuk. Vad ska det vara bra för? Nu när vintern är som allra vackrast med sol och snö.

Av Valle Vagabond - 28 december 2009 17:42

Idag snöar det. Och snöar. Och snöar.

M. har ingen feber längre, så hon och jag har pulsat i snön i skogen. Och matat fåglarna, skottat och hämtat ved. Och promenerat på snöiga vägar. Och mött min kompis J. och hans matte - så då fick jag mig en rejäl lekstund ute med J. Och så har vi skottat igen. Och nu har H. kommit hem från jobbet, trött och matt. Men han har i alla fall slutat kräkas. Så nu är ju nästan allt som vanligt igen. Trevlig kväll på er alla därute.

Av Valle Vagabond - 27 december 2009 14:26

Nu har de åkt - alla gästerna.   

Och kvar är en magsjuk H. och en M. med feber och illamående. Och så jag, Valle. Det har varit ett väldigt hallå om vem som har kräkts här. Barn och barnbarn har hållt på. Och så H. Undrar jag om de kräks bara för att sympatikräkas med mig? (Jag fick ju mitt kräkäventyr dan före dan jag.)

Jobbigt!

Av Valle Vagabond - 25 december 2009 21:01

God fortsättning på er alla!

Vi har det så mysigt i Vallehuset. Här är det små tomtenissar i alla hörn.

De är så snälla med mig och jag pussar dem alla. Bättre jul kan man ju inte ha.

Men julen kunde ha slutat med förskräckelse. Jag var med om en dan-före-dan-strapats, kan man säga. Jag passade nämligen på att norpa ett skinknät med fett i och så råkade jag svälja ned det. Gulp!

Så M. och hennes bonusson fick åka in med mig till djursjukhuset mitt i natten och där kräktes jag ... Och kräktes ... och skinknätet kom upp tillsammans med all den goda mat som de först bjudit mig på. Puhhh. Ganska jobbigt måste jag säga. Något som var roligt mitt i eländet var i alla fall att på vägen ut från behandlingsrummet träffade jag en ny kompis. En 4-månaders valp som var trött och lite vinglig på benen. Han hade gått igenom samma kräkspärs som jag. (Men han kräktes opp en disktrasa han.) Vi blev glada i alla fall att vi träffades där och fick nosa på varandra. Kändes liksom lite bättre då. Så åkte vi iväg med bilen och jag blev jätteglad när jag såg att vi åkte hem igen. Och så blev fortsättningen bra. Det blev ju jul! Och jag mår bara bra igen.

God fortsättning på er alla!

 

Av Valle Vagabond - 22 december 2009 13:56

Några julegäster har redan anlänt till Vallehuset.

Jag håller kollen på att de trivs.  

Av Valle Vagabond - 20 december 2009 13:46

Mycket mildare väder nu.

M. och jag har plockat fram sparkarna (sparkstöttingarna). Jag har provat att springa bredvid i koppel, medan M. sparkar upp farten. Det gick lika bra som förra vintern. M. fixar lite varstans, så gott hon orkar. Snart kommer hela Vallehuset att fyllas av barn och barnbarn och då kan det vara bra att ha inomhusleksaker och utomhusgrejerna klara.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards