Direktlänk till inlägg 1 maj 2010

Första-maj-glädje

Av Valle Vagabond - 1 maj 2010 15:00

TAck alla kompisar för alla kommentarer och hälsningar!!! Själv har jag varit dålig på att tassa runt till er och hälsa på. (Min M. håller mig kort i kopplet! ;-)


Min M. blir glad när våren kommer och då blir jag också glad!

  

Här står jag på en sten i skogen och tittar in i M:s mobilkamera. Vi var ute tillsammans och njöt i skogsvärmen, där det inte blåste något. M. hittade årets första gullviva, men den var så liten att hon inte plockade den. Titta:

Det hördes ett dunkande ljud just när vi skulle gå ut från skogen och då fick M. för sig att jag skulle söka en köttbullsbit som hon tappat vid sin sko. OK! Jag ställer alltid upp. Att jag sedan blev kopplad var ju väntat. Det fick sin förklaring också ... 

På träningsplanen var det fullt med ungdomar som spelade boll och massor av föräldrar och syskon som tittade på. Till och med en golden retriever låg vid sin husses fötter. Jag fick inte hälsa på någon. Och inte hämta någon boll heller. Men M. tyckte att jag skulle sätta mig ner och titta på spelet en stund. Så då gjorde jag det.

När vi gick därifrån efter en stund fick jag beröm av min M. för att jag gick bra. Kul! Och hemma i Valleland var det städdag och massor av folk och hundar ute. Då måste jag också vara kopplad. Min M. band fast mig vid en kärra och där satt jag snällt när flera grannar kom och hälsade på mig. (Bäst så, tyckte min M. så att hennes arm inte skulle bli så öm när hon höll mig i kopplet.) Hur bra som helst! Jag gillar när alla vill hälsa på mig.

 
 
Wille

Wille

1 maj 2010 19:04

ja alla blir glada när våren kommer, i alla fall nä blommorna börjar synas och alla ljuvliga dofter nuddar min nos. Då är det VÅR !
Igår fick jag en massa spännand edofter i nosen. Men dte var så mysigt. Har du gosat med ett lamm någon gång ? Nu har jag gjort det.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Wille

Wille

1 maj 2010 19:51

Lammet jag fick nosa på är det söta lilla bruna lammet på inlägget undre Här är jag, dvs ett inlägg ner. Det var igår jag nosade på henne och hon var så söt och luktade så gott. idag har dte mest varit mera bus för min del !

http://willebus.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

1 maj 2010 20:54

Ja om man hade kunnat säga att våren är här. Men det verkar dröja för oss här uppe, snö och is inte dte bästa väder heller. Men till veckan skall det visst vara mellan +10-15 grader, då du Valle försvinner både snö och is. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se.

 
Rudi

Rudi

1 maj 2010 22:06

Gullvivor, Valle! Snygga! Det har jag inte sett till några här hos oss än.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Edith

Edith

2 maj 2010 07:55

Vad stilig du är på stenen Valle! En riktig snygging! Och vilken fin gullviva. Ha' det! Nospussar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Torsten

Torsten

3 maj 2010 08:01

Man blir jätteglad av våren! Och du ser ut att må gott i vårsolen och bland vårblommorna!
Vi har också haft mycket runt om oss och inte heller varit så flitiga på att besöka alla er andra, men det blir väl bättre så småningom :)
Ha det gott!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snoken malte o snoken

3 maj 2010 11:41

ja våren får matte att må bra o sjunga konstiga sånger om våra tassar o öron o tjocka nosar...
slafspussar

 
Ville

Ville

3 maj 2010 15:21

Du är så stor och duktig nu Valle så din matte måste vara jätte stolt över dig.
Hät i Villeland är det jättemycket vår, vi satt ute igår i solen , björkarna har slagit ut och syrenen är i full knopp.

http://marno.bloggagratis.se

 
Myrra

Myrra

4 maj 2010 12:09

Duktiga Valle! Jag skulle antagligen skällt som en bandhund på den där golden. Jobbigt med sånt tycker jag. Borde ju träna mer men matte hinner inte - tyvärr.

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoken malte o snoken

4 maj 2010 15:32

Hej snyggValle me matte! Nej huset ligger strax utanför Skara. Närmare kinneKulle.
Slafspuss

 
Tuna

Tuna

4 maj 2010 15:36

Härligt med vårvärme. Det gillar matte väldigt mycket. Här är det lite vår också, men en del snö finns ju kvar förstås - till min stora förtjusning.

http://tuna.bloggplatsen.se

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

9 maj 2010 09:35

Tjena Valle!!!
Du e så väldans stilig på stenen. Stolt och stark. Ja väldans lik mig måste jag säga.
Killkram från Snygg-Göte!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

9 maj 2010 16:27

Tack, snygg-Göte! Och jag ska snaaaaart skriva nåt nytt här. Bara jag får med mig min matte ....

http://vallevagabond.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards