Direktlänk till inlägg 18 juli 2010

Juli i Vallelandet

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!

 

Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men ligger ute på bron och sover desto troligare. Orkar inte mycket mer om sanningen ska fram. (Min M. kyler ner mig med våt handduk då och då, för att jag ska vakna till liv.)

  

(Klicka på bilderna så blir de större!)

Jag gillar inte särskilt att bada nämligen, även om M. lockar ut mig på bryggor utmed ån. Jag håller mest till i vassen ....

      


Häromdagen var jag vid havet, med H. och M. Då tyckte de också att jag skulle ta mig ett dopp, men jag var inte så kean ...

      

Räcker det inte med att få kalla fötter?


Annars har jag träffat många av Upplands-barnbarnen i omgångar.

             

(Min hundkompis J. har ju varit med också på ett hörn.)


För övrigt är det varmt som sagt. Det är knappt man orkar ta sig runt på promenaderna i skogen. M. tar med sig vatten till mig, så att jag har att dricka och så duschar hon mig när vi kommer hem, men jag är inte till min fördel i värmen. Orkar knappt äta något heller.

        

Som tur är har det fläktat idag och då blir livet genast roligare!


Längtar till VINTERN och snön!!!!!!

 
 
Myrra

Myrra

19 juli 2010 08:25

Jag håller med dig, Valle! Längtar också till snön och kylan nu när det är så här varmt. Ligger bara och sover hela dagarna. Tidigt, tidigt på morgonen går vi ut, matte och jag. Och så en kvällstur när det svalnat lite på kvällen.

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Myrra

Myrra

19 juli 2010 08:28

Hoppsan! Min kommentar försvann visst! Hur som helst så håller jag med dig Valle! Det är på tok för varmt och man orkar ingenting, ligger bara och flåsar och sover hela dagarna.

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Edith

Edith

19 juli 2010 10:01

Hej Valle, Vad kul att få lite nyheter från dig. Du verkar ha det bra med alla barnen runtomkring dig. Men det är förstås jobbigt med värmen. Jag och Hilda har det också varmt. Vi dricker mycket vatten och slappar i skuggan. Nospussar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Tuna

Tuna

19 juli 2010 20:03

Vad fina bilder du har på ditt sommarland. Jag har ingen sån där filt, har inte haft behov av någon heller. Jag ligger nämligen och solar emellanåt för jag tycker det är skönt, sen ställer jag mig vid ytterdörren och glor på den ett tag. Då förstår man att jag vill gå in och kasta mig under någon säng.

http://tuna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Borzita-57

20 juli 2010 00:09

Hej, Valle!

Vi trodde att du hade svimmat av i värmen. Vad skoj att läsa något om vad du gjort. Vi saknar dig, ska du veta.

Jag har inte heller tassarna på tagnetbordet så oftá nu när det är tokvarmt.
Matte har köpt ett kylhalsband som Nappe och jag turas om att ha på oss. Det är skönt.

Hälsningar
Hero & co

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

20 juli 2010 19:05

Vad bra att du skriver få vi får ha koll på dig. Verkar som om det inte gått någon nöd på dig. Ha en fortsatt bra sommar. Önskar grabbarna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Rudi

Rudi

30 juli 2010 23:41

Fina sommarbilder, men jag håller med dig, nu är vi trötta på värme och sommar. en mysig höst och så en massa snö kan vara på sin plats!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Wille

Wille

3 augusti 2010 14:48

Nämen hejsan Valle. Det var ett tag sedan du märktes av på bloggen, javisst var det det. Men dte fattar man ju att du har fullt upp. Det är så det brukar vara på våren och sommaren. När vintern kommer ska du se, då har man plötsligt en massa tid över. Hoppas du får en fortsatt fin sommar.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

23 augusti 2010 13:44

Hej Valle...(och hans matte med )nu så är jag igång efter mitt långa sommaruppehåll Ser att ni med haft /har det. Varmt det har det varit alldeles för varmt jag håller med dig Valle nu är det skönare nu har hösten gjort entré skolorna har börjat här idag och det är bara + 19.7 hos mig precis lagom för det blåser med. Ser att du hat mycket roligt besök att leka med också det tär ju roligt.
Bra du kan ligga på farstubron det gör mina katter med för det fläktar lite underifrån eftersom det är små springor mellan brädorna och det gillar de för det är skugga där nu hela dagarna. Ha det å br med er så ses vi när vi har tid

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Valle Vagabond

24 augusti 2010 14:57

Hej Filifjonkan! Vi har haft ganska mycket blogguppehåll vi med, Matte och jag. Det har liksom inte passat alls att blogga på sommaren. Men kanske nu att vi ska börja igen. Kul att du fortsätter! M. och jag ska gå runt och hälsa på på alla bloggarna när vi börjat mer ordentligt. NOSPUSS!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Av Valle Vagabond - 5 juni 2010 18:15

Min M. och min H. har beställt nya glasögon, så idag var det dags att ta med dem till stan för att hämta brillorna.    Jag satt bak i buren. Och passade bilen medan de gick in i affären. Sedan åkte vi till en park där det fanns massor av goda hundd...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards