Direktlänk till inlägg 15 december 2008

Tror hon att jag är en häst?

Av Valle Vagabond - 15 december 2008 20:45

Idag har min M. laddat fickorna fulla med godsaker till mig. Och gissa om jag gick bra fot på förmiddagsturen? Jepp. Just det. Sedan lekte vi och sprang i snön också så klart. Och på väg hem hittade jag trasan som M. knutit till mig, men tappat på en tidigare promenad. Den var så gottigt frusen i knutarna och jag bar på den nästan hela vägen hem. Sedan har den tinat och blivit god och blöt och jag har tuggat på den inne också.


Jag följde med M. i bilen på eftermiddagen, när hon skulle handla hundmat och julklappar och hämta paket. Men hon hade andra planer också, visade det sig. Hon handlade en ny grimma. Till mig! För hon tror visst att jag är en häst(?) Jag fick följa med in i den affären, så att vi kunde prova ut rätt storlek den här gången. Och det bästa var att människorna i den affären var jättesnälla och gav mig hundgodis.


M. köpte en grimma som skulle hålla bra, sa hon. Vi får väl se!

Jag ska då göra allt för att den ska gå sönder så att jag slipper ha den på nosen.

 
 
Tuna

Tuna

15 december 2008 21:38

Grimma??!! Måste du verkligen ha det?
Det verkar inte så kul.
Ursäkta att jag inte hört av mig - har varit på annan ort, liksom.

http://tuna08.blogspot.com

 
Filifjonkan skrattar ruskar på huvudet

Filifjonkan skrattar ruskar på huvudet

15 december 2008 21:41

Valle Valle din lilla rackare..skall du fixa din nya grimma...nte snällt du Tänk så trevligt det var i affären där din matte handlade den du fick ju hundgodis där kanske får du följa med dit fler gånger då.Jag tror ni kommer att tha kul med din grimma skall du få se Men så bra att du hittade din tappade trasa med duktigt gjort det.Jaha så ni har handlat julpaket med undras vad det kan vara i ditt har du sniffat något på det då? Kanske Jönssons katt eller kanske nån grej från Molle man vet ju aldrig,
Puss på lena örat till dig från mig,

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

malte o snoken

15 december 2008 21:47

vi tycker att du är en jättesöt liten häst!!

 
Ingen bild

Valle Vagabond

16 december 2008 10:05

Det är inte så farligt som du tror, TUna.
Ja, jag vill alltså inte ha grimma .... men matte säger att den är där för att förhindra mig att dra. Jag kan ju gå framåt och nosa, käka godis, gäspa och göra allt jag vill. BARA INTE dra och rycka mig fram. För OM jag försöker dra, så åker mitt huvud lite åt sidan och vänds mot matte. Det gör inte ont eller så, men man blir ju FÖRVÅNAD när det inte funkar som förut .... Matte säger att hon hoppas att jag snabbt lär mig att det inte är idé att dra. Och sedan kanske grimman inte behövs längre.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards