Direktlänk till inlägg 29 december 2008

Vinterdag

Av Valle Vagabond - 29 december 2008 14:23

M:
Det är en kall dag idag.

Valle och jag har varit i skogen.

Han sprang och trippade på skarsnön och fick förstås vänta på mig som inte sprang ett enda steg, utan bara gick i min lugna takt.

Så kom vi in i den gamla skogen.

 

Där hade snön inte nått ned till marken.

 

Och det var det alldeles tyst och stilla och inbäddat i den frusna mossan.

 

Nästan som om vi vandrat in i en annan tid och snart skulle få se dåtidens timmerhuggare och ardennerhästar komma farande med fällda träd efter sig ...

 

 

 

 

Valle var lite dämpad.

Inte alls så yster.

Han kanske är trött efter alla reseupplevelser under julen.

Så gick vi vidare längs stigarna och såg solen igen.

 

Men den stod lågt, så vi fick lyfta blicken till trädtopparna.

 

Valle sprang glatt hemåt när vi nådde den vanliga vägen igen och njuter nu inomhus i vedspis- och kakelugnsvärmen.

 

Jag tar mig en kopp varmt kaffe och njuter jag med.

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

malte o snoken

29 december 2008 16:03

hej valleponken, ja det är jobbigt o resa men blir trött av allt nytt oxå! slurppuss på hakan!

 
Åsa

Åsa

29 december 2008 17:38

Du behöver kanske ta igen dig lite, Valle, efter julresan. Ser ut som en himla trevlig promenad i alla fall.

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

29 december 2008 19:03

Men kanske är hemma bäst ändå?...
Ibland blir mattar så där konstiga, suckiga och vemodiga heter det visst. Måste stanna, titta, stanna igen och titta... Men vi får väl stå ut vi jyckar.

http://nysvansat.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

29 december 2008 20:05

Hade jag varit vid havet så hade jag kastat mej ut och simmat.
Men det är nog snart isfritt igen. Fast det är 10 minus nu

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Myrra/matte

Myrra/matte

29 december 2008 20:10

Isande kallt idag också. Härligt tycker vi båda - och nästan plågsamt vackert med alla iskristaller som gnistrar överallt. Varma vinterkramar från Snårsbo!

http://hundenmyrra.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards