Direktlänk till inlägg 4 mars 2009

Halt

Av Valle Vagabond - 4 mars 2009 14:47

Isiga vägar idag.

M. får ha broddarna på och jag får gå sakta.

Så att vi inte drattar omkull.


M. säger att om det ska vara isigt är det ingen vidare vinter. Då kan is och snö lika bra få smälta undan helt och så kan våren få komma.


Men våren har inte kommit än i Valleland. Och det finns inget speciellt att rapportera just nu. Jag har hoppat upp i sofforna ett antal gånger och glott i fönstren, men det händer inte så mycket utanför huset heller. Så jag har fått ett tuggben att gnaga på istället. Det blir bra en stund.

 
 
Myrra

Myrra

4 mars 2009 19:46

Här sjunker snötäcket nu. Det börjar bli blött om tassarna och det rasar från taket. Börjar bli lite orolig för att snön kanske håller på att försvinna...:(

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Gazton

Gazton

4 mars 2009 23:59

Här är det också halt, tur vi hundar har broddar inbyggda =)....matte har inga alls så hon far runt på vägarna.

http://gaztons.wordpress.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

5 mars 2009 12:04

Hej Vallepojken. Ja du det är halt det hör jag det bäst att ha broddar då Du kan ju med halka Valle fast du har din klor men de hjälper inte rikitgt när det är skråis.Att titta ut genom fönstren är en bra grej för det händer ju alltid något som man kan se på kanske ser du ända till fågelbordet, Har du fått ett härligt ben med at gnaga på det är ju en bra grej kan jag förstå. Hoppas du och din matte får en mysig dag nu då.

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards