Direktlänk till inlägg 15 mars 2009

Söndag med solsken

Av Valle Vagabond - 15 mars 2009 17:03

Vi var ute på långpromenad i förmiddags

min M. och min H. och jag.

Vi gick på en väg som jag aldrig gått på förut ...

Och när vi kom hem skulle H. hämta verktyg som han glömt i lekstugan i höstas.

Så då följde jag med honom dit.


Sedan skulle H. snickra något. Då kunde jag visst inte vara med och hjälpa till mer, så jag passade på att leka lite med min nya tyghundskompis.

Han är så liten bara ...

Man får liksom bolla med honom så att han rör på sig ...

Ojdå.

Nu råkade jag visst tugga lite på den lille.

Här står jag och gömmer mig lite under bordet medan min M. tänder eld i spisen. Sedan somnade jag visst ...


Och sedan på eftermiddagen när H. och M. satt på sparkarna och fikade, fick jag vara med. Och titta lite på grannarna ....


 
 
Ville

Ville

15 mars 2009 17:17

Hej Valle
Jag kan INTE låta bli att tugga sönder såna där tygdjur, sen sliter jag ut allt vadd så det ser ut som det snöat inne.. Matte tycker jag är jobbig då!!
Jag har fått vara i skogen med Matte , men nu säger hon att jag inte får slippa kopplet fler gånger....jag fick ju upp ett spår så jag följde det och då får man ludd i öronen...Visst är det så!!
Svansvift från Ville

http://marno.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Valle Vagabond

15 mars 2009 19:25

Nä, det är svårt att låta bli att tugga, när man väl satt tänderna i dom ... Jag brukar för det mesta få en stor tuggknut som min H. gör av en gammal t-shirt. Den är god att tugga på och så kan man ha lite dragkamp med den och fånga den med munnen när H. eller M. kastar den och så kan man ligga och bolla med den på rygg .... Koppel tycker jag att man borde slippa jämt, men det tycker inte min M. tyvärr. Svansvift till dig med, Ville. Du verkar vara en kul kompis!!!

 
Ville

Ville

15 mars 2009 19:47

Nix Valle ingen snö kvar. Men vet du vad jag gjorde idag? Låg på uteplatsen och solade och då kom en sån där "PICKELNIGA" eller vad dom heter...den kröp framför mig så jag ville leka med den. Den försvann så jag försökte gräva upp den...matte kom och skrek på mig att låta bli, men sen skrattade hon åt mig och tyckte det var synd att lillmatte hade tagit kameran...
Men jag kanske gör om det igen. Vi har hittat massa krokusar åxå...dom har matte lova att fota mig med så du snart får se.
Du är åxå en kul kille Valle, därför kollar jag din blogg varje dag, ibland flera gånger faktiskt....hehehe!!

http://marno.bloggagratis.se

 
molle & matte

molle & matte

15 mars 2009 20:32

härligt vår väder även här idag

http://www.pillans.se

 
Gazton

Gazton

15 mars 2009 22:36

Så ut att ha varit en väldans bra dag för dig, vi har också tygdjur men det är inget jag leker med. Men Ika, min systerdotter springer jämt och letar på dom när hon är här. Ligger leksaker över hela huset sen.

http://gaztons.wordpress.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

16 mars 2009 09:46

Hej Valle. Men åh så härligt du har det och vilken vacker snörik och VIT väg osmutsig kan i säga.Sen tycker Filifjonkan så mycket om ert fågelhus det vet din matte ...det är lika snyggt som ert eget bohus.
Din hundkompis är rätt liten du gör rätt i att bolla med honom. Tjusig snögubbe som ni byggt upp med. Barnbarn förstår du Valle är sånt som vuxna mattar gillar kolossalt mycket Men de gillar sina hundar precis lika mycket ändå så är det i världen vet du,
Filifjonkan gillar dig med mycket Valle och det MÄRKS att din matte med gör det det är skillnad idag mot förr..fniss kram på er allihop.

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

16 mars 2009 11:31

hej valle ponken! vilket härligt väder ni haft! å va me snö!! här är mer vårväder, snart kan vi knasrulla på gräsmattan!
vilken kulig leksak du har! men visst är det lite tråkigt att de inte studsar själva!!! vi brukar sitta o glo på dom o sen på matte så hon fattar att hon måste kasta den lite...
massa pussar på dina goa (tax) kinder!!

 
Myrra

Myrra

16 mars 2009 15:31

Nog var det väl härligt igår med sol och takdropp! En liten antydan till vår i a f. Här har lite lite av grusgången tinat fram och matte plockade lite videkissar härom dagen.

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Tunas matte

Tunas matte

16 mars 2009 18:38

Ni ser ut att ha haft lika fint väder som vi hade i söndags! Härligt!

http://tuna.bloggagratis.se

 
Anneli

Anneli

16 mars 2009 19:10

Härliga och underbara bilder!
Du är alltid lika snygg Valle... En ståtlig kille i sina bäsata år eller hur?...

Kram

http://varan-varld.bloggagratis.se

 
Hunden Liza

Hunden Liza

18 mars 2009 16:46

Vilken härlig dag det ser ut att ha varit. Underbart med snö man kan vara ute och busa i. :-)

http://hundenliza.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards