Direktlänk till inlägg 16 mars 2009

Men idag är det slaskigt

Av Valle Vagabond - 16 mars 2009 18:54

Jag blev alldeles mörkbrun om mina ljusa tassar när jag var ute idag.

Smutsig ända upp under magen.

Och M:s svarta byxor blev prickiga.


Det är slaskigt och blaskigt på vägarna. Men i trädgården ligger snö kvar, så M. och jag hoppade runt där en stund, för att få bort den värsta smutsen efter promenaderna. Sedan måste hon torka av mig med ljummen trasa också. Och torka med handduk. Noggrann är hon ibland.


Annars inga särskilda nyheter. Kråkorna kraxar, traktorerna kör ut en brun sörja över de vita snöklädda åkrarna och dagen har nog varit ganska trist på det hela. Hoppas att morgondagen blir roligare!

 
 
Ville

Ville

16 mars 2009 19:57

Jag har leksaker i korgen...matte envisas med att det ska städas och ligga i korgen när vi går in. Jag tycker det är kuligare att dom ligger överallt i trädgården så man har nära till nåt var man än är liksom...
Matte har städdille!!

http://marno.bloggagratis.se

 
Tuna

Tuna

16 mars 2009 21:13

Jaha, du hara sånt före. Snart måste vi säkert ta fram tassbaljan här också. Snön smälter oroväckande.

http://tuna.bloggagratis.se

 
Ville

Ville

17 mars 2009 08:34

Tjena Valle..
Den där bruna sörjan ska du akta dig för...det är kokiss i den och det svider på tassarna.
Bönderna gör så för att snön ska smälta och ge jorden näring inför sådd..säger matte! Hon är sån bessevisser ibland ;(
Ska vi springa ikapp sen ??
Ville

http://marno.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

17 mars 2009 20:02

Se det positiva Valle!
Detär vår och massor med mysigt vatten precis överallt!!!!!!!!!!
Snart ska jag börja jobba som svamphund.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
molle

molle

17 mars 2009 20:09

visst är det härligt med detta vår väder

http://www.pillans.se

 
Åsa

Åsa

18 mars 2009 11:17

Vilket härligt vårväder vi har nu i alla fall! I dag känner jag mig helt okej, tack för omtanken!
Kramis

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

18 mars 2009 12:58

Filifjonkan på onsdagen oj oj så det blev ena riktiga lortgrisar då tur ni har snö i trädgården att krafsa bort det värsta med. Tänk så bra du har det Valle som får allt detta gjort och slipper tvätta och torka dig själv Det skulle Filifjonkan med vilja ju tror jag kommer upp till er och ställer mig bredvid dig så blir jag med rentorkad då kanske! Hälsa din matte nu då att idag skiner solen hos Filifjonkan!Kram till er båda tvåoch hoppas det är sol hos er med

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Hunden Liza

Hunden Liza

18 mars 2009 16:49

Trist när det är sånt smuts och slaks ute. Men bra att det finns snö kvar på tomten i alla fall. *Viftar på svansen*
Här finns det ingen snö kvar, nästan knappt några spår av det annat än några små isfläckar.

http://hundenliza.blogspot.com

 
Lena,Moa,Maiko

Lena,Moa,Maiko

18 mars 2009 19:45

Hej Valle! Vår matte är lat med bloggandet just nu, men det känns bra att du är igång. Ja, nu börjar den där grustiden, som vår matte avskyr! Tvätta tassar, tvätta tassar...
Maiko hälsar, att hon inte "äter" av kuddgrodan ; han är en alldels för kär kompis som aldrig sviker ett förtroende och lyssnar på en när man är ledsen.

http://nysvansat.blogspot.com

 
molle & matte

molle & matte

18 mars 2009 20:08

det är tur att man är brun ...hihi

http://www.pillans.se

 
Ingen bild

Valle Vagabond

19 mars 2009 12:46

Hej allihopa!
M. och jag har lite dåligt med tid att svara på alla kommentarer just nu. Massor av annat på gång här.
Nospussar till er!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards