Direktlänk till inlägg 6 juni 2009

Valles klagan

Av Valle Vagabond - 6 juni 2009 21:38

Oj vad många dagar det har gått sedan M. senast ville att jag skulle få skriva dagbok. Hon har varit JÄTTETRÅKIG. Upptagen hela tiden och trött och med kort tålamod. Så då måste jag  v ä n t a.


Jag har passat på att hitta på lite grejer under tiden. Till exempel har jag smakat på en maskindiskmedelstablett. Då blev hon rädd, minsann! Ringde till Ultuna smådjursklinik och pratade och pratade med någon där, om att jag kanske fått ner den i magen. Men det var ju falskt alarm så klart. Inte svalde jag den, inte. Den smakade ju urk.


Och så har jag varit så där allmänt angelägen om att få uppmärksamhet. Nu när H:s föräldrar är här passar jag på att kolla om de blir irriterade av att jag provar med att nafsa i deras tröjärmar. Det blir de! Och H. och M. också.


Ja, och så försöker jag ju få H. och M. att vilja leka med mig hela tiden. Det vill de inte. Jag får bara leka kanske åtta eller tolv gånger om dagen. Tråkmånsar!


Annars är det väl som vanligt.

Skogspromenader och klickerlekar och kelstunder och sovstunder. Inte så mycket att orda om egentligen. Får väl återkomma när det blir roligare saker att berätta om.

 


 
 
molle

molle

7 juni 2009 10:19

klart att man inte äter såna tabletter ,, det är ju skit äckligt..
skulle ju löddra bra i kistan då.

stackars dej som har så tråkigt

http://www.pillans.se/wp

 
Sigge

Sigge

7 juni 2009 21:31

Kom hit så kan jag underhålla dej!
örresten så kan du tävla hos mej nu

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Borzita

7 juni 2009 22:41

Hej, Valle!
Nääh, urk för sånna tabletter! Fast om man inte undersöker saker så vet man ju inte vad de är. Fråga mej! Jag är mitt i undersökaråldern (mattes definition) och jag smakar på hela världen. Men det mesta smakar oätligt.
Matte tyckte inte det var kul när jag smakade på hennes kökslådor hon har hängt en handduk där nu som luktar jätteäckligt av ÄTTIKA!! Och det kan jag tala om att det luktar som det smakar. Usch och Tvi, så jag låter bli att röra de lådorna så länge handduken ligger där.

Äh, vad snåla dom är, med lekar då! Leka ska man ju göra minst tjugo gånger om dagen:-D.
Hoppas att din H. och M. tar sig i kragen snart och ser till att sluta vara så tråkiga.

Hälsningar från
Nappe-Vappen

 
Hunden Liza

Hunden Liza

8 juni 2009 00:06

Asså hur kan de tro man skulle äta sånna där otäcka tabletter? Fast iofs bra att oroa sig säger min husse, för det hade han också gjort. Knasigt.
Inget bra att du har det tråkigt, har inte husse eller matte någon aktivitetsboll till dig? Sånna är jättekul att sysselsätta sig själv med.

http://hundenliza.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoki

8 juni 2009 09:44

va var inte maskindisktabletten god? då behöver inte vi provsmaka den, tack för att du gjorde det åt oss.
sen borde vi ringa o anmäla nånstans att du bara får leka tolv gånger om dagen det är alldeles för lite!!!! Då är nafs i tröjärmar på sin plats!
slafspuss
(håll ut matte, hälsar våran matte!)

 
Ingen bild

Ville

8 juni 2009 09:51

Har du tråkigt?? Då ska jag berätta för dig vad som är tråkigt, ligga och vakta sjuka morfarn hela dagarna......det är tråkigt!!
Du får ju leka massor jämfört med mig..
Hoppas du har det bra Valle det var ett tag sen vi hördes av...
Upp med nosen killen...njut av livet!!
Ville

 
Myrra

Myrra

8 juni 2009 21:01

Nej men vad trist när dom bara vill leka 12 gånger, typ! Jag förstår att du gör ditt bästa för att få lite fart på dom!:)

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Moa,Maiko,Kelu

Moa,Maiko,Kelu

8 juni 2009 23:11

Hej Valle! Åh, diskmedeltablett - ingen höjdare. Kelu har en massa bra förslag: ALLT som sticker ut mer än en centimeter och som råkar komma i ens väg ska man tugga på! Dörrmattor är smaskens värre, skosulor, bord, stolar, sockar, filtar, tidningar, tår,tuggummin, fimpar, maskrosor...Behöver du fler tips så hör av dig.

http://nysvansat.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards