Direktlänk till inlägg 11 juni 2009

Läskiga kossor, köttbullar och en stark Valle

Av Valle Vagabond - 11 juni 2009 22:58

När M. och jag var ute och gick idag var jag jätteduktig, sa M. Jag gick fint utan grimma och drog inte alls i kopplet. Men när vi kom till ett speciellt ställe, var där läskiga småkossor på båda sidor av vägen. Och fast vi gick fint, började de springa på båda sidor om oss. Och mot oss! HJälp ...


Jag tittade på M. som klickade och gav mig köttbullebitar hela tiden. Tills de äntligen slutade omringa oss. M. sa att de var innanför stängsel, men jag var på pass. På hemvägen visste jag att om jag bara tittade på M. hela tiden, så kom köttbullarna. Och då märkte jag knappt de läskiga kossorna.


När H. gick ut med mig på eftermiddagen fick jag leka med min lilla taxstora tikkompis T. Då leker vi inte så våldsamt, eftersom hon är så liten i växten och jag så stor. Men kul har vi!


Fast sedan blev jag kopplad och skulle följa med H. och hennes husse för att titta på något. Det tyckte jag var trist. Jag ville tillbaka till min kompis T.  Så jag råkade slita av kopplet!

Jo, jag vet! Jag är JÄTTESTARK.


T:s husse hjälpte till att sy ihop kopplet igen på sin specialmaskin. Men snart får nog H. och M. skaffa ett grimskaft till mig ifall de ska kunna vara säkra på att jag inte drar sönder koppel ....

 
 
Hunden Liza

Hunden Liza

12 juni 2009 00:16

Asså jag måste verkligen säga att det låter hemskt med komonstren. Du är duktig du, själv hade jag inte klarat det.

http://hundenliza.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

12 juni 2009 16:25

Men oj, sliter du av kopplet Valle!! Jag använder alltid läderkoppel av den anledningen. 18-20 mm koppel brukar hålla för det mesta.
Visst är vädret trist? Här gör alla djuren som du, sover.
Kramis

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Myrra

Myrra

14 juni 2009 20:15

Precis det där tricket gör min matte också! Jag får en gobit om jag kollar på henne i st f kossorna. Sist gick det riktigt bra och det kändes mycket bättre när man slipper se dom där läskiga typerna!

http://hundenmyrra.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards