Direktlänk till inlägg 2 november 2009

Allhelgonahelgen

Av Valle Vagabond - 2 november 2009 21:00

Ojojoj, så trötta vi är nu, jag och mina människor.

Vi har åkt JÄTTELÅNGT med bilen. I fredags söderut och idag norrut hem mot Valleland igen. Men vi har haft roligt däremellan! Hela helgen har varit full av kuligheter. Jag har hälsat på hos H:s föräldrar och sedan träffat massor av snälla människor på Öland, där jag njöt i fulla drag både utomhus och inomhus.

  

Här ser ni hur en av dem leker med mig. Jag hjälper till med att "hämta pinnar" som de har sågat ner i trädgården.

  

Jag bevakade förstås all matlagning i köket också.

  

När det blev för varmt inne, gick jag ut på terassen och luftade mig och spanade mot månskenet över havet.

  

På förmiddagarna gick M. och jag ner mot havet, men jag var först inte alldeles bekväm med alla kor som stod och glodde utmed vägen ...

    

Skönt att bada tassarna i det långgrunda vattnet.

Sedan åkte vi till två av M:s alla barnbarn:

  

Där blev jag förstås klappad och pysslad med också.

Jag fick till exempel ett hårspänne i pälsen:

   

Och så blev jag bjuden in i barnrummen för att leka:

   

Här leker vi ombytta roller ... 

Sedan var det bilåkning igen som sagt.

Nu ska jag sova ut hemma i mitt Vallehus igen.

 
 
Myrra

Myrra

4 november 2009 18:23

Nämen oj vad härligt att åka till havet sådär! Vad fint det var där på Öland!
Tjusigt med hårspänne i pälsen, det har jag aldrig sett nån ha förut. Kanske borde prova jag med.

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Tuna

Tuna

5 november 2009 19:38

Vad fin du är med hårspänne! Jag borde ha ett sånt. Jag har ju ganska långhårig päls. Matte har erfarit att jag fått tillbaka mitt luktsinne och jag är verkligen på G.

http://tuna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

malte o snokas

8 november 2009 19:17

du var mkt snygg med hårspänne! kanske en look för dig?
va fina bilder, härligt bo så nära havet att man kan köra ner tassarna då o då!
slafsar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards