Direktlänk till inlägg 19 november 2009

Min kompis J. och jag

Av Valle Vagabond - 19 november 2009 22:30

Längesen jag hörde av mig, men det beror bara på M. (Inte mitt fel inte.) Hon har varit så hängig på sistone. Idag tog vi alla fall med henne ut, J. och jag. Och nog tyckte jag att hon hängde med i kopplet.

  

Fast J. och jag ville ju hellre slippa våra koppel. Och det fick vi också.

  

Vi kollade gemensamt en mystisk hög som någon tappat rakt på vägen ... Konstigt.

Vi lämnar våra högar i diket vi.

  

Och så sprang vi förstås och jagade varandra och busade lite förstås. Och sedan var det härligt i skogen!

Oj vad vi sprang!!!

Här kan ni förresten se oss på film också:

Klicka på rutan så börjar vi röra på oss.



 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

20 november 2009 21:23

Vilken tur att du fick gå ut med en kompis. Har även din Matte fått nuff nuff feber? Det verkar var en hemsk sjukdom. Vi har just nu precis varit på en långpromenad, det var kul vi har fått gå utan koppel mitt i stan. Och vet du vi kunde hålla oss vid Matte och Husse. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Borzita

20 november 2009 21:55

Visst är det kul att vara ute med sin kompis! Jag tar med mig Cindy numera, när vi ska ut. Vi går en ganska lång prommis. Två gånger har vi varit i rastgården, jag försökte få henne att leka, men det var mörkt och hon ville inte. Tror att det var därför ialllafall. Fast imorgon ska vi gå dit när det är ljust, om det inte är för mycket vatten pölar där, för matte tycker de är äckliga.

Nappe

 
Ingen bild

malte o snoki me matte

21 november 2009 19:05

å va härligt å ha en så bra kompis som man kan få gå o nosa lös med!! bajs är ju toppen (matte säger urk...)
hoppas matten mår lite bättre o känner sog piggare nu!
lördagskramar o pussar

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

21 november 2009 21:01

Hoppas din M mår bättre så du kan skriva snart. Vi har hittat ett pefekt ställe att var på. Vi kallar det våran dagliga kyrkpromenad. Det är till våran stora kyrka, perfekt fält nedanför med träd och där man kan springa fritt och jaga varandra. Ikväll hittade vi en tennisboll som någon glömt, den var väldigt kul att leka med. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

22 november 2009 09:54

Vad bra att du och J. fick med er matte ut. Vilken fin film! Ni ser ut att ha det väldigt mysigt på er väg. Hoppas matte är riktigt kry nu! Ha' en bra söndag!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Myrra

Myrra

22 november 2009 13:41

Ja, det ser precis ut som här! Lera och blöta ute på vägarna. Duktiga killar! Ser ut att vara betydligt mer fart på er än på Tindra och mig.

http://hundenmyrra.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards