Direktlänk till inlägg 27 november 2009

Gammal är äldst

Av Valle Vagabond - 27 november 2009 22:42

När M. och jag blir lite äldre, så ska vi nog bli så här duktiga vi med:

George Richards & Hummel at Dachshund Speciality 2009 from John Richards on Vimeo.

 
 
Tuna

Tuna

28 november 2009 14:48

Imponerande, jag har lite kvar att lära känner jag.

http://tuna.bloggplatsen.se

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

28 november 2009 17:57

Jag vet, Tuna. Både M. och jag känner likadant ...

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Borzita

28 november 2009 22:05

Vilken kommunikation mellan ägare och hund. Fantastiskt!
Fick litet träningstips:-)

 
Edith

Edith

29 november 2009 09:07

Vilken samspel mellan husse och hund. Det var otroligt imponerande att se, tycker både matte och jag. Nu får man verkligen lägga sig i hårdträning - under lång tid dessutom. Ha' det!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Myrra

Myrra

29 november 2009 12:12

Fantastiskt! Matte blir alldeles tårögd av detta duktiga ekipage! Nog kan man även som gammal ha kul med sin hund och t o m tävla med så gott resultat!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

29 november 2009 15:51

Hej Valle hund och hans matte. Nu är Filifjonkan tillbaka i bloggeriet igen. Tiden räcker till bättre nu.
Oj sådana duktiga voffisar på filmen skall du o matte göra så fina saker tillsammans? Ser att du har en lekkompis med nu det var ju bra då kan ni busa runt i buskar och snår. Har du sett till några spår efter tomten ännu då Valle? Kanske dyker han upp snart du vet att julen står i skogen och vill komma fram till er snart.
Har du koll på att matte fyller på ert fina fågelhus med smaskens till småfåglarna då tro? Det är ju inte så kallt ännu men de vill gärna ha lite gottis de med, puss på nosen Valle och ha det så skönt resten av dagen o hälsa din matte.

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/2009/10/09/2063947-nu-fungerar-det-450x450-sa-da-ar-filifjonkan-pa-banan-igen-enl-texten/#kommentarer

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards