Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

Min matte håller inte stilen

Av Valle Vagabond - 11 januari 2010 21:21

  

Fin blomma tycker min matte. Den har nyss slagit ut i köksfönstret. Hon är glad för sånt. Men det är lite problem med min M. Hon har hittat Facebook att skriva på, och då vill hon inte blogga här så ofta. Fjantigt tycker jag. Man kan väl hålla sig till hundbloggandet, det är ju faktiskt det viktiga här i livet.

Annars är hon lite småsur också, M. Trött på kylan, trött på vedbärandet och eldandet. Hon längtar efter våren tror jag.

Jag längtar efter en lite roligare matte jag. Ska försöka övertala henne att besöka era andra bloggar imorgon. Nu är hon för trött säger hon.

Ja se mattar!

 
 
Ingen bild

Borzita

11 januari 2010 23:02

Min matte tycker också att det är en fin blomma.
Du, Valle, övertala din matte att blogga här. Jag och min flock gillar att läsa om vad du pysslar med.
Min matte gnäller också över att det är kallt. Hon tar på sig jättestora byxor och jacka, keps och halsduk och dubbla vantar innan vi ska ut, minsann. De är känsliga de där två-beningarna!
Men det ska bli varmare snart. Sägs det..... Klart man vill att snön ska ligga kvar litet till, men sen blir det ju "bollväder" och det är ju också kul.

Hälsningar
Hero & co

 
Torsten

Torsten

12 januari 2010 07:51

Min matte har inte gått med i Facebook...hon anar att hon kanske skulle bli fast där och inte hinna med nåt annat !
Skäll lite på din matte, så kanske hon skärper sej!!!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

12 januari 2010 11:35

Hej Valle Vagabond, Jaha så din matte håller till på Facebook, Ja det är det många som gör men inte Filifjonkan (kanske skall man flytta dit då?) Ja du vet Valle det finns så himla mycket att välja på nuförtiden så det är svårt att få tiden att räcka liksom. Men hur som en helst en väldigt vacker blomma har hon i alla fall din matte Hjälper du henne med vedbärandet då? Ett trä kan du väl ta i taget och springa lite fram o tillbaka så slipper hon bära tungt j., Fast hon kanske drar veden å sparken förstås. Puss på dig Valle hund. Häls din Matte från mig.;)

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

12 januari 2010 13:11

Fantastiskt fin blomma, hälsar min matte. Säg till din matte att hon måste blogga. Det är det viktigaste. Sen kan hon hålla på med Facebook (om hon hinner alltså). Visst är det ett bra råd. Jag vill ju veta hur du mår och vad du gör. Det är faktiskt viktigt. Ha' det så bra Valle!

http://www.parisercollie.blogg.se.

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

12 januari 2010 13:30

Valle för tusan nu får du ju dra bort matte från Facebook. Blogga e mycket coolare. Här har vi plusgrader och blåst. Vädret e skit och det händer inte så mycket.
Kram från Snygg-Göte

http://colliepojken.blogg.se

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

12 januari 2010 13:47

Tack för stödet alla bloggvänner. Ja, jag har pratat allvar med min matte idag och sagt till henne på skarpen. Det är ju liksom så beige att bara ge upp för att man är lite hängig. Efter regn kommer ju solsken heter det och varför hänga läpp bara för att man är lite trött och kall? Era kommentarer värmer. Både mig och min matte!!!!

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snokas

12 januari 2010 16:54

å vi håller med matte, den var jättefin blomman med de röda kanterna! stiligt!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards