Direktlänk till inlägg 4 augusti 2008

Veterinären och brädgården

Av Valle Vagabond - 4 augusti 2008 13:44

Nu har H. semester och då kan vi ju åka iväg alla tre med bilen.


På förmiddagen var vi hos veterinären och jag fick min andra vaccinationsspruta - för idag är jag 12 veckor!  Det gick jättebra.

M. lyfte upp mig på ett bord och kliade mig bakom öronen medan veterinären stack en spruta i mig någonstans. Varken jag eller M. märkte var. Och hela tiden pratade M. och H. med mig och veterinären.

Ganska trevligt faktiskt!


Jag passade på att testa vågen också. Den luktade ju så spännande. 12, 2 kg visade den. (Då måste M:s våg vara lite opålitlig.) Veterinären sa att jag såg lagom stor ut och att jag inte var övergödd, men ändå hade bra hull.


Sedan åkte vi till brädgården, där H. skulle handla virke. Han håller ju på att renovera en liten ruffig lekstuga längst ner på vår tomt. Jag har varit och titta vad han håller på med och frågat o jag får hjälpa till, men M. säger att jag inte ska vara där när H. har alla verktygen framme. 

Så numera har M. mig kopplad och går på promenader med mig istället för att jag ska springa lös och nosa på alla spännande saker. 


H. är ute och pysslar nu förresten. Han passar på mellan regnskurarna, medan M. och jag är inomhus och tar det lugnt, efter förmiddagens alla spännande intryck. 


 
 
Borzita

Borzita

4 augusti 2008 17:54

Hej! Du är en riktigt duktig valpis, du Valle. Hm, njae, jag får inte sova i sängen om inte matte bjuder in mej, jag har ett eget täcke ovanpå sängen som jag kryper in i. Och jag frös så mycket när vi var ute, så jag fick hoppa upp där. Annars är det mattes plats. Vi har våra platser på golvet.
Hälsningar
Cindy

http://Borzita-57

 
Ingen bild

Valle Vagabond

4 augusti 2008 18:43

Jaså. Ni får också sova på golvet. Jamen då så. Jag tänkte annars att jag skulle berätta för M. om hur alla andra har det....

 
Mina-Jakthundar

Mina-Jakthundar

4 augusti 2008 23:09

Tre flickor från Ilvrålet vill lägga in en komentar. Vår matte vill ha oss i sängen men vi liggar hellre i hundkorgen eller på golvet...

http://mina-jakthundar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards