Direktlänk till inlägg 5 augusti 2008

Gott och mindre gott

Av Valle Vagabond - 5 augusti 2008 16:44

M:

Han ligger vid mina fötter och gnyr i drömmen.

Och fiser. (Vad har han stoppat i sig?)

 

Vi har lekt inne idag. Kurragömma - jag ropar "Valle - Hit!" och han hittar mig och får godis och beröm. "Sitt!" kan han också. Jag försöker få honom att gå över och mellan vedträn utlagda på trägolvet - för att han ska lära sig att lyfta tassar och sätta ned dem på rätt ställe - men han är mest nyfiken på var jag har godiset ...

 

Kan det var hundgodiset (köpt i djuraffären) som ger upphov till den icke alldeles angenäma lukten? 

 
 
Filifjonkan hälsar vacker tass

Filifjonkan hälsar vacker tass

5 augusti 2008 17:11

Men goddag på sig Valle vagabond. Så trevligt. är du kompis med Molle hund kanske?
Gissar att du är valp ännu eftersom du har lite att lära dig enl matte din eller husse. Tror nog att det är hundgodiset som jäser fint i varma Vallemagen..och ja den där kartongen den har hennes katter sniffat på kan man var säker på. Ha det så bra då Valle

http://filifjonkan-se

 
Tanten

Tanten

5 augusti 2008 17:15

Hittade hit via Filifjonkans blogg, trevlig sida du har! Vi har en valpis, Engla, som är något yngre än din, idag har hon varit hos veterinären för urinvägsinfektion.
Vilken trädgård du har :D!!
*jag kommer tillbaka*
Ha det gott!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Valle Vagabond nosar hej och Matte blir glad

5 augusti 2008 17:33

Välkomna!
Så kul med nya besökare!!!
Jo valp är jag (säger Valle) och nu ska Matte också titta in hos Tanten.

Vi hörs igen!!!

 
Borzita

Borzita

5 augusti 2008 18:15

Vilka bra lekar. Kurragömma är en kanonlek för små valpisar. Hm, ja, det kan nog vara så att det är hundgodiset från hundgodisaffären som luktar mindre gott.
Ungnötslever är smaskigt för hundar. I små,små bitar som man skär till när man kokat och torkat levern i ugn.

http://Borzita-57

 
Ingen bild

Valle Vagabond

6 augusti 2008 14:24

Ååå, min matte har ännu inte gjort sånt där gott levergodis. Och ändå har hon fått tips från "Mina jakthundar" (Disa, Biggan & Tikka) också. Nu är det väl ändå dags Matte!?!?

 
Mina-Jakthundar

Mina-Jakthundar

6 augusti 2008 23:22

Disa fiser så vi får utrymma ibland. Men matte älskar henne ändå. Ibland kan matte fisa och skylla på Disa. Men det är ingen som går på det.

http://mina-jakthundar

 
Ingen bild

Valles matte skrattar

7 augusti 2008 09:55

"Den som nämnde'et, han klämde'et" :-D

 
UnderCover

UnderCover

7 augusti 2008 21:45

Blodpudding i små bitar är åxå himla gott om man är hund. Och betydligt mycket billigare än köpegodis. Funkar både stekt och rå. Vad det avger för avgaser har jag minder koll på, var ett tag se'n det fanns valp i UnderCoverland...
Himla bra att göra korta spår med utomhus är den åxå den där blodpuddingen - tur den är bra till nå't :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Valle Vagabond slickar sig om munnen

8 augusti 2008 09:55

Voff!
Låter gott det där, UnderCover.
Undrar bara hur man ska få min M. att köpa blodpudding. (Hon äter ju inte kött ...)
Kul att du kom in och besökte mig!!! Ta med dig sån där blodpudding nästa gång.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards