Direktlänk till inlägg 9 december 2008

Matte satte sig på sin svans

Av Valle Vagabond - 9 december 2008 22:11

Jag har då aldrig märkt att M. skulle ha en svans.

Men idag sa hon TYDLIGT att hon slog SVANSEN.

Jo, hon drattade omkull på en isig parkeringsplats, just som jag skulle ta henne med ut på en liten tur. Vi var vid ett sånt där köpcentrum, för M. och H. skulle handla julklappar, idag fick jag följa med för att passa bilen.


Gissa om jag blev förvånad när hon plötsligt låg ner på backen och inte ställde sig upp heller. Jag gick så klart fram till henne och pussade på henne och då satte hon sig i alla fall. Hon hade visst slagit sig både i huvudet och svansen, så hon måste vänta lite sa hon, innan hon kunde resa sig och vi kunde gå på nosaruntpromenad.


När vi sedan kom tillbaka till bilen var H. klar med alla paketen och påsarna som han släpade på från affären.


Min svans håller jag högt.

Det är bättre.

Då slår man den inte.

 
 
Ingen bild

Alexandra

10 december 2008 08:20

Hoppas det gick bra och inte blev hjärnskakning eller svansbrott!

Det är lätt hänt när det är glatt ute!

kram

 
Ingen bild

Valles matte

10 december 2008 14:50

Det verkar ha klarat sig!
Lite ömt bara .... :-)

 
Lena,Moa och Maiko

Lena,Moa och Maiko

10 december 2008 18:41

Att sätta sig på svanskotan kan gör ruskigt ont!
Hoppas att din matte klarat sig helskinnad. Det är nog inte alls som att ramla på baken eller svansen, som vi hundar kan göra då och då. Svansen är lite av en stötdämpare!

http://nysvansat.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

10 december 2008 18:50

Stackars din matte!
Hoppas att det ömma ger med sej snabbt!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

11 december 2008 12:47

å stackars matte som dratta omkull! inte kul, sånt kan ju gå illa! vilken tur att du fanns där o kunde pussa på matte!
tack för krya på dig hälsningrna, nu är matte skapligt uppe på benen igen, din oxå hoppas jag!

 
Filifjonkan orolig

Filifjonkan orolig

11 december 2008 15:54

Åhh hej Vallevännen, Stackars din matte slog ikull ja det gör ont som bara den. Du vet vi människor har en pytteliten svans innanför skinnet förstår du inte så snygg och lång som din tyvärr. Klokt att din svans håller sig högt så du inte slår ikull på den Hoppas matte piggat på sig nu så det inte blev något allvarligt. Puss på nosen då

http://filifjonkan-se

 
Myrra

Myrra

11 december 2008 20:15

Men usch, så tråkigt att slå svanskotan! Det gör ju så himla ont! Det ÄR halt ute - även fast matte har broddar på skorna så halkar hon som Bambi på isen. Hoppas på snabbt tillfrisknande och bättre väglag snarast!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
molle

molle

11 december 2008 20:54

aj aj aj säger matte...det gör ju skitont

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Ingen bild

malte o snoken

13 december 2008 10:31

glad lucia på er i snön1 hopas matte inte fått efterdyningar eller va man ska säga efter sitt fall på rumpan!

 
Myrra

Myrra

14 december 2008 17:10

Jag vet inte vad som händer med mina kommentarer här! Måste ha tryckt tokigt!Ville bara hälsa från mig och matte att din matte ska krya på sig! Det gör jätteont att slå svanskotan! Hoppas hon kan sitta någorlunda bekvämt framför datorn ifall du behöver hjälp med bloggeriet t ex!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Ingen bild

Valle matte

14 december 2008 18:18

Tacka SNÄLLA alla för era värmande kommentarer! Nu känns det bättre.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards