Direktlänk till inlägg 3 maj 2009

Åkt bil och sovit borta

Av Valle Vagabond - 3 maj 2009 18:22

Igår åkte jag med M. och H. iväg på bilresa.

Vi stannande på ett rastställe nära Västerås där det fanns massor av får och kor och grisar och gamla hus. Barn och andra tvåbeningar också förstås och en och annan hund. Där drack H. och M. kaffe och jag fick en slurk vatten och nosa omkring på stigarna.


Sedan kom vi fram till ett nytt ställe där jag kände igen ett av M:s barnbarn och hennes föräldrar.

Här hälsar jag på barnbarnets mamma. Vi var på landet i deras sommarstuga.


Jag och M. hittade en bra skog att gå kvällsrunda i. Där fanns både rådjur och liljekonvaler i knopp minsann. Och sedan fick jag sova i det lilla hus på tomten där M. och H. och jag skulle övernatta. (Bra att min bur var med för i den kände jag mig trygg och nöjd, medan jag väntade på att H. och M. också kom och la sig.)


Idag blev det resa av igen med några spännande rastningar i naturen och sedan fick jag passa bilen medan M. och H. åt brunch med en massa folk. Det var ett trettioårskalas för M:s son. När de hade ätit klart kunde jag sträcka på benen och titta på båtarna och vattnet och alla människorna. Och pussa på barnbarnen .... Roligt att få vara med!!!!!


Nu är vi hemma igen och jag är såååååååå trött. Ska bli skönt att somna hemma i sin egen korg. Gässssssspppp!

 
 
Myrra

Myrra

3 maj 2009 21:46

Vad mycket resande! Spännande! Jag förstår att du är trött. Det är jag med, men av andra orsaker:) Nosgos på dig!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Hunden Liza

Hunden Liza

3 maj 2009 23:37

Ohh, det låter som om du har haft en riktigt fullpackad helg med saker att göra. Roligt att utforska nya ställen.:-)

http://hundenliza.blogspot.com

 
Ville

Ville

4 maj 2009 07:16

Du har ju haft det lika mysigt som mig och vad duktig du är som sover själv och väntar på M och H....
Liljekonvaljer minsann ...och det är bara 4 maj ännu..
Ha det så bra Valle så hörs vi snart igen!!

http://marno.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoki

4 maj 2009 08:21

¨å va mumsigt du verkar ha haft det! gottigt värre på landet!

 
Filifjonkan

Filifjonkan

4 maj 2009 13:02

Å valle sicket äventyr du varit på med din familj. Vad roligt det låter också. Kalas då får man ju lite extra mums att stoppa i sig, Såg du liljekonvaljer med redan det var det värsta. Filifjonkan skall ut i morgon om det inte regnar och kolla efter dem här nere med. Hälsa matte och vila dig nu då i ditt lilla hem.

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

4 maj 2009 13:15

Kul att vidga sina vyer...alltid skönt att komma hem sen! Trevligt verkar det ha varit iallafall!
Ha det gott!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards