Alla inlägg den 29 juli 2008

Av Valle Vagabond - 29 juli 2008 22:23

Nu har M. börjat läsa böcker om hur hundar beter sig. Bra!

hon har äntligen fattat att det är normalt för små valpar med "bita-husse-och-matte-leken".


Fast hon har förstås också fått reda på hur hon ska göra för att få mig att tröttna på den leken. Nu piper hon till högt när jag biter och gör jag om det, så går hon ifrån mig istället för att säga NEJ. Då är det ju inget kul att leka den leken längre ...


Men jag har lekt många andra lekar med M. idag. Jaga M. när hon springer runt i olika cirklar på ängen till exempel. Och leta godis i en toarulle, som M. har nypt ihop. Ja, det har faktiskt varit en bra dag igen!


Jag har bitit på mina tuggleksaker också. Och H. har varit iväg till djuraffären och köpt speciella valpbitsaker, som inte ska vara lika farliga som de jag har nu. Så de ska jag nog få prova imorgon.


Nu ska jag sova.

God natt med er! 

Av Valle Vagabond - 29 juli 2008 13:36

M:

Vädret är soligt.

Och jag är ganska solig - ovanligt solig.

Varm inombords och vänligt avspänd.

 

Tänker att Valle också känner det, för vi börjar bli mer självklara med varandra. Och alltigenom bekvämt vänliga. (Nästan - jag gillar inte när han biter mig i upphetsade ögonblick, men annars.) 

 

I eftermiddag ska jag få hem två av de böcker jag beställt om hundfostran och hundbeteende. Hoppas på att förstå mer och mer om varför hunden gör si och så. Det ska bli roligt!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards