Direktlänk till inlägg 5 januari 2009

Hemma hos mig en Trettondagsafton

Av Valle Vagabond - 5 januari 2009 18:07

Kallt är det här!

Inte så väldigt inbjudande att ta sig ut på långpromenader ....

Men M. och jag har varit ute och lekt en stund i alla fall, i vintersolen. Springa över snötäckta åkrar är alltid kul! Och köra ner nosen i snön så att man blir alldeles vit!


Sdan har H. och jag varit ute och hälsat på hästarna. Fast jag ville mest hoppa och busa när vi kom nära hästarna. De vill nospussas och andas lugnt på mig, men.... jag är ju inte som dom. Jag är nog egentligen lite skraj kanske ....


Man kan ju göra saker inne också.

M. och jag har tänat. Det är ju kul, särskilt när hon tar fram smarriga köttbullar! Då kan jag krypa och sitta vackert och göra high five och allt möjligt!


Och så har M. dammsugit. Jag har faktiskt vant mig vid att hon gör det då och då. Så nu brukar jag aldrig skälla och jaga den där dammsugararmen längre. Jag tar fram en leksak och roar mig själv medan hon städar. Man kan ju inte hålla på och skutta som en liten valp för en sån sak!

Jag är ju stor unghund nu ju!!!!


SÅ jag skuttar bara när vi leker med min trasa och har dragkamp.




 
 
Ingen bild

malte o snoken

5 januari 2009 19:45

dammsuga är övervärderat tycker vi...o lite otäckt när hon kommer sådär nära me saken som brummar....för flyttar på oss det gör vi inte1
ha en trevlig trettondagsafton pussar till hederstaxen valle

 
Myrra

Myrra

5 januari 2009 20:50

Haha, här var det fler bildspel! Tror det smittar ordentligt! Vilka fina bilder, Valle! En sån söt liten valpsing!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
molle

molle

5 januari 2009 20:55

klart man kan vara ute,, var är njuffen idej

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Ingen bild

Borzita

5 januari 2009 21:37

Hej Valle! Nu har matte lagt in eb bild på hur det ser ut när hon stoppar mej och när jag måste gå lugnt och försiktigt i halkan.
Hoppas det ger dig en ide´om hur hon menar.

Hälsningar Hero

 
Ingen bild

Valle Vagabond

5 januari 2009 21:49

Tack för bilden, Hero och Borzita!
Njuffen?
Hmmm, molle. Tror inte jag förstår ....

 
Åsa

Åsa

6 januari 2009 14:49

Härligt bildspel! Sent omsider så önskar vi dig Valle och matte en: God fortsättning!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards