Direktlänk till inlägg 6 januari 2009

Travare på vägen

Av Valle Vagabond - 6 januari 2009 15:21

Här, i Valleland, möter man då och då ett travekipage på vanliga grusvägen. Det är många hästägare som passar på att träna sina hästar på att kuta snabbt.


I förmiddags mötte M. och jag vår granne som satt bakom sin häst och kom farande i full fart mot oss. M. tyckte att jag skulle sitta och vänta vid hennes sida medan de for förbi. Det tyckte jag med, men sedan hade jag lust att haka på och springa efter dem, för att se vart de skulle ta vägen. TVÄRSTOPP ... (nästan).


M. var beredd och höll emot i kopplet. Så jag kunde bara komma fyra, fem steg innan jag blev tvungen att stanna. (Tänk att jag är såpass stark ändå, så att jag kan dra matte fast hon håller emot allt vad hon har.)


Sedan satte hon på mig nosgrimman, medan vi gick vi vidare. (Den gillar jag inte.) Inte förrän vi klivit av vägen och var på väg in i skogen, fick jag springa fritt. Därinne i skogen var det skönt. Det blåste inte alls och M. och jag kunde leka kurragömma och gå på snötäckta stigar där ingen annan än hararna gjort spår före oss. Jag såg en hare också och försökte jaga den lite, men sedan kom jag på att jag inte hade någon lust med det mer, så jag sprang tillbaka till M. och tittade till henne så att hon hittade på stigen.


Här är en av mina världsberömda snabba tassar på bild!

Snabbe Valle, det är jag det!

 
 
Tuna

Tuna

6 januari 2009 18:55

Snygga tassar du har Valle!! Mina är vita som snö, som du vet.

http://www.tuna08.blogspot.com

 
Tant Tagg

Tant Tagg

6 januari 2009 19:29

Kära M och Valle!
Så roligt att ni båda får leka och skoja. Sådant behöver man massor av, både människor och djur ska ha mycket skoj i livet!
Nu var det väl ändå en tanke som blev till en handling. Flera gånger idag har jag gått och tänkt på M och undrat hur ni har det...ja....och vips sitter en hälsning från er i min bilddagbok i dag! Lite magiskt, liksom.
Gott Nytt År på er båda två!

http://tanttagg.bloggagratis.se

 
Filifjonkan ajajbajar... på Valle

Filifjonkan ajajbajar... på Valle

6 januari 2009 20:18

men Hej Valle,,,hm,,ser att du har utmärkt dig idag inte bra det ajabajadej,,,tänk på att du kan dra ikull din matte ju och då kan det bli besvärligheter,,, I skogen eller där matte säger kan du ju springa som en raket om du vill men inte annars,,Ja jag ser dina tassar är som gjorda för en riktig galopp. Men det är ju bra för då kan ju matte sätta en vagn bakom dig så kan du dra alla matkassarna hem från affären åt henne,,det var väl en bra idé va! Puss på dig Valle och hälsa till din matte med.

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

malte o snoken

6 januari 2009 21:50

Ser precis ut som en tax tass som vi har här hemma...närmare bestämt 8 st!!
puss på snabbtassen

 
Ingen bild

Valle Vagabond

7 januari 2009 12:58

Hej Tant Tagg! Vi tänker på dig också. Men min M. skriver nästan bara mina dagboksanteckningar numera. Hon har liksom inte så mycket tid och ork till något annat. Ännu .... Hoppas i alla fall att Tant har det bra på det nya året.
Filifjonkan - Tack för tipset! Jag gillar ju att jobba och greja. M. har faktiskt också tänkt på det där med att jag skulle få lite arbetsuppgifter snart. Bära och dra skulle ju kunna vara något. Vi får väl se om hon lyckas hitta på någon bra grej.
Tack för tasspussarna malte och snoken. :-)

 
Ingen bild

Valle Vagabond

7 januari 2009 13:00

Tuna! Dina vackra vita tassar är nog lika snabba som mina tror jag! Kul att du tycker att mina är snygga, det tycker jag också....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards