Direktlänk till inlägg 21 januari 2009

Undrar jag, hur stor han ska bli ....

Av Valle Vagabond - 21 januari 2009 20:38

M:
Vid vilken ålder brukar en hund ha nått sin vuxenvikt?

Någon som vet?

Idag väger Valle 33,5 kg.

Han är 8 månader och 11 dagar. (Tror att han är 36,5 veckor).


Är det dags för en ny gissning här intill i "omröstningen"?

 
 
Myrras matte

Myrras matte

21 januari 2009 21:19

Några kilo till borde det säkert bli! När dom blivit sisådär 1 - 1 1/2 år slutar dom växa på höjden i alla fall... sen ska dom bygga muskler innan de blir färdigvuxna. I alla fall de mer storvuxna sorterna. Svårt att beräkna med blandisar men stor blir han nog!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Ingen bild

Valle Vagabonds matte

21 januari 2009 21:32

Jaa. Jag gissar nog på 40-45 kg ....
Vi får väl se till hösten ...

 
Åsa

Åsa

21 januari 2009 21:49

De brukar växa på höjden främst tills de är uppåt 1 år sedan bullar de på sig på bredden med. Vid två års ålder så är de flesta raserna färdigvuxna, men en del växer tills de är fyra år också...
Jag har gissar 46-50 kilo på Valle ;)

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Valle Vagabonds matte

22 januari 2009 17:26

Till Åsa:
Ooooops!
Tror du att han blir SÅÅÅÅpass.
Hmmm. Då gäller det att träna att gå med slakt koppel och Fot och Stanna och Sitt ÄNNU MER!!!

 
Ingen bild

Filifjonkan

23 januari 2009 17:15

Hej på er, Så många fina bilder på Valle hund. Sitter så fint och väluppfostrat duktig han är Söt när han ligger i korgen och knaprar på sitt ben. Har ingen aning om hundar och storlekar och sånt sorry men kanske någon annan har det Trevlig helg på er

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

23 januari 2009 18:55

Vår Larissa vägde 45 kilo o hon var en liten rottis.,..
Fem barnbarn? det var inte illa! Hur funkar jycken med barnbarnen? Himla fin är han, och han lugnar nog ner sig vid två-årsåldern...
Ha en skön helg!

http://paulaz.se

 
Ingen bild

Valle Vagabonds matte

23 januari 2009 19:05

Trevlig helg Filifjonkan och ni andra!

 
Ingen bild

Valle Vagabonds matte

23 januari 2009 19:08

Joo, Paula! Han är ivrig att hälsa. Men sedan brukar det gå ganska bra. Men man får vara med honom. Barnbarnen är mellan 0 och 3 år, så det är bäst både för Valle och barnen att man passar dem när de träffas. Ha en skön helg du med!

 
Ingen bild

malte o snoken

25 januari 2009 11:15

dryga året beroende på ras o sen kan de ju muskla på sig bra beroende på hur de tränar o lever.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards