Direktlänk till inlägg 14 juli 2009

Ett litet barnbarn på besök

Av Valle Vagabond - 14 juli 2009 20:54

M. och H. badar, leker med, läser böcker för, puttar på gungan och följer med barnbarnet till studsmattan (och jag försökte få komma upp och hoppa också, men det fick jag inte). Men när H. lekte en stund med mig, sa barnbarnet:

 - Det är faktiskt min morfar också.

Hon tyckte visst att han skulle leka mer med henne och mindre med mig.

Ja, ja.

Jag börjar ju bli stor nu.


Förstår mer och mer och vet att jag inte alltid kan få all uppmärksamhet.


Hon blir väl större hon med, så småningom. Barnbarnet.


 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

15 juli 2009 12:38

Åh men stackars dig Valle Valle så deppig du ser ut men vet du Filifjonkan tycker mera om dig än det lilla barnbarnet bara så du vet det.:) Här får du ett tuggben och det får inte barnet förstår du pussar dig precis i pannan där den lilla rynkan låter ana sig,,,

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte osnoki

15 juli 2009 13:56

va, du som är så söt! du borde få all uppmärksamhet jämt! våran matte är en sån knasboll som gullar mer med hundar än barn, hon vet vad grannhundarna heter men inte grannarna...ja det är väl nåt litet fel på henne kanske. för övrigt tycker vi du har perfekt taxstorlek kanske att du får huka dig lite för att övertyga nån tvivlare!
slafspuss

 
Ville

Ville

15 juli 2009 17:04

Jajamännsan Valle dom växer så det knakar och sen är dom så stora så dom har fullt upp med annat, då får du morfar för dig själv. Håll ut!!
Du har ju verkligen vuxit på dig själv, ser ut som en respektfull ung man nu, mycket stilig tycker jag!!
Nu blir vi oemotståndliga ihop Ville, Valle och Sigge. Dom tre musketörerna!!

http://marno.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

15 juli 2009 17:21

Kolla in hos Filifjonkan fick paket idag tusen tack till er båda två så fina saker kram och puss i pannan på Valle

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Gazton

Gazton

18 juli 2009 13:53

Äh! Det är väl klart att du skall leka med morfar....du som är så gullig!

http://gaztons.wordpress.com

 
Ludde

Ludde

18 juli 2009 21:06

Barnbarn förstår inte så bra när dom är små. Det är mycket viktigt att hundar får stor uppmärksamhet. Det är ju vi som vaktar och håller koll på hela flocken. Det tar på krafterna, och då vill man ju bli uppskattad. Hon lär sig nog vad som är viktigt så småningom. Kramis, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards