Direktlänk till inlägg 8 augusti 2009

Jag tror att jag vann i blåbärsplockningen

Av Valle Vagabond - 8 augusti 2009 23:22

Vi har plockat blåbär idag!

Jag plockade massor! Och låg och flämtade mellan passen.

Ser ni att min tunga är blå?

Det beror på  att jag tog mina bär direkt i munnen.

Men M. och H. la sina

i en kasse och en korg. De är så omständliga. (Jag vet ju att de ändå tänker äta upp sina bär de också!)

Det var kul i skogen, men tyvärr fanns det pissmyror där.

Jag fick klia mig på granarna för att bli av med dem ...

Och efter flera timmar kom jag äntligen hem och kunde pusta ut.

M. sa att mina tassar blivit lila och att jag hade blåbärsfläckar i baken. Men jag ska berätta för er, att jag faktiskt såg att M. också hade blå tassar och fläckar på sin byxbak. Men inte vill hon visa upp sig på bild inte ...

 
 
itqvinnan

itqvinnan

9 augusti 2009 05:19

Hejsan.

Det är jättemums med blåbär.
Man måste locka in Bella i duschen när hon väl är där så går det jättebra sen.

Kramisar

http://itqvinnan.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

9 augusti 2009 19:36

WOW vad ni är duktiga som orkar plocka blåbär i denna hetta.
Här har det inte hänt speciellt mycket eftersom matte har borrelia och inte mår bra.
Fast nya hemsidor har vi fått.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ingen bild

Borzita

9 augusti 2009 22:26

Hejsvejs i blåbärsskogen!

Matte och jag har inte varit där sedan jag fick ont i påsen, men jag har ju inte haft det efteråt så när matte blir ledig igen tror jag att vi ska dit.
Blåbär är ju gott och jag ska nog lista ut hur jag ska hitta dom själv. Jag hittar andra bär på marken, men det är för att dom små människorna har skakat ner dom från träd på gården här. Fast matte säger att ´jag inte ska äta så många sådana.

Nappe-Vappe

 
Filifjonkan

Filifjonkan

10 augusti 2009 09:34

Hej Valle..åh vad söt du är med din blå bärtunga Träffade du kanske Mors lilla Olle han plockade med blåbär vet du.Det är mums med blåbär tycker jag med så Smart att du smaskar i dig,. Kanske gör din matte blåbärspaj med någon dag nu då. Ser så fina bären är på era tapeter här på bloggen . Skönt har du där i skuggan att vila dig lite med nu Puss på nosen

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Myrra

Myrra

10 augusti 2009 21:46

OJ! Vad duktiga ni är på blåbärsplockning! Jag gör som du - plockar och äter direkt - mums!
Vad gulliga ni är när ni leker - du och din lille kompis! Du är så försiktig och tålmodig!
Matte hälsar grattis till nya barnbarnet!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

18 augusti 2009 18:52

Jösses så mycket blåbär! Vilken tid edet måste tagit. jag tröttnade efter en liter...

http://www.kattarina.se

 
Ingen bild

malte o snoki me matte

19 augusti 2009 15:58

å va mkt fina blåbär, vi blir jätteavis här!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards