Direktlänk till inlägg 9 augusti 2009

Matte trodde att hon var smart

Av Valle Vagabond - 9 augusti 2009 22:24

M. och jag gick en jättelång sväng idag, på vägarna härute i Valleland. Förbi kor och hästar, hundar och barn. Cyklister och bilar ... Det gick finfint. Men M. satte på mig grimman på ett ställe, för jag hade visst blivit för dragig för hennes arm. Annars går jag ju så himla bra nuförtiden. För det mesta. Men när det är tokhett orkar man ju bara inte med koppelpromenader ...


På vägen hem vek M. av till en äng, där hon släppte mig. SKÖNT! och så sprang vi ner till ån där det finns en undanskymd brygga, långt från den stora badplatsen i dammen. M. drog av sig kläderna och hoppade i. Hon trodde visst att jag skulle hoppa efter, men ALDRIG! Det fanns ju ingen botten att sätta tassarna på. Jag skällde istället, så att M. kom upp på bryggan igen. Hon kan ju inte lura mig till vad som helst!!!!

 
 
Ingen bild

Anette

11 augusti 2009 19:47

Vad skönt ni verkar ha det!
Själv är jag också en badkruka, men kanske att jag hade följt M:s exempel...
Och i min hink för någon vecka sedan blev det bara 5 dl blåbär - det räckte förstås precis till en paj.
Gratulerar M. och H. till nyaste barnbarnet!
Kram!

 
Filifjonkan

Filifjonkan

12 augusti 2009 11:50

Men Valle då skrattar,, hör du Valles matte kanske skulle Valle ha en flytväst eller en badring du vet,,eller en gul badanka så kommer han nog i...Molle gillar ju att bada har inte Valle sett det.. Puss på dig Valle.

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
ville

ville

13 augusti 2009 09:28

Hej kompis! jag är en riktig badkruka så jag förstår dig.
Ja när man är en stor kille som du måste man vara försiktig med matte och inte dra i dom, men jag vet hur det är när det plötsligt finns ett spår av något gott luktande, man får bråttom på nåt vis.

http://marno.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards