Direktlänk till inlägg 13 augusti 2009

M. och jag

Av Valle Vagabond - 13 augusti 2009 12:31

Ja nu har jag just varit ute med M. igen. Jag vet att hon vill bestämma åt vilket håll vi ska gå, så jag lät henne få sin vilja fram. Det är lugnast så. Jag tittar upp i hennes ansikte också, då och då, för det märks att hon vill det. (Det behövs så lite för att få min lilla M. glad.

Vi traskade på längs vägarna och så klart fick jag ha henne i koppel. Inte förrän vi kom till den lilla grusvägen utan trafik fick vi gå lösa. Jag sprang av mig lite - det är så skönt att vara fri - men sedan ropade hon på mig och ville att vi skulle leka. OK, tänkte jag. Lite zickzack kan jag väl gå då, under hennes ben. Den leken har jag kunnat ända sedan jag var en pytteliten valp. Men det är tur att M:s ben är långa, för nu kan jag nästan inte gå under ...

Till sist lugnade hon sig och tyckte att vi kunde gå utan att göra något. Och så förstod hon att jag ville ha vatten och vila en stund, nnan vi gick in igen.


Jag börjar äntligen få lite ordning på M.

 
 
Ingen bild

malte o snoki

13 augusti 2009 21:41

hej söta valle me matte! nu e vi tillbaka för matte har asat hem röven från europa nu o äntligen slagit på datan! nu ska vi kika på vad du/ni har haft för er!
slafspussar

 
Ingen bild

Borzita

14 augusti 2009 14:40

Hej, Valle!
Våran matte vill också bestämma åt vilket håll vi ska gå. Idag tog vi tre äldre med henne ut. Ibland krävs det att vi är tre för att hålla ordning på henne. Hon går ju hit och dit och snurrar som en boll ibland. När hon får fatt i en doft springer hon iväg och då kan man inte hålla tillbaks henne i kopplet. Men ofta hittar hon godis då, som hon delar.
Jag har också fått ha nosgrimman på mej idag, men den betyder att jag ska "jobba" så jag blir faktiskt glad när den kommer fram.
Matte säger att Nappe ska med oss nästa runda. Han fick också gå med grimma ensam med matte idag.

Hero

 
Myrra

Myrra

15 augusti 2009 15:35

Bra att du börjar få ordning på henne äntligen! Vilken modig matte du har förresten - som bara hoppar i vattnet sådär! Min är jättefeg.

http://hundenmyrra.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards