Direktlänk till inlägg 12 oktober 2009

Upptaget i skogen

Av Valle Vagabond - 12 oktober 2009 11:55

Ingen skog idag, inte.

M. pratar om att det är upptaget i skogen nu. Av jägare och jakthundar. Fuskigt tycker jag. Det är ju faktiskt MIN skog ...

Vi fick gå på vägarna istället, M. och jag. Som tur är kan vi koppla lös oss från varandra bitvis. Det tycker vi är skönt båda två. Men kopplet åker på emellanåt. Och så vill hon att vi ska gå fot och allt det där. OK då matte. När vi närmade oss Vallehuset dök min polare J. och hans matte upp. Så då kunde vi leka av oss all överskottsenergi på Valletomten. Springa runt, runt, runt ....

Nu ska M. åka och jobba igen. Jag får väl boa in mig på någon av mina Valleplatser och slumra lite tills de kommer hem ikväll.

 
 
Tuna

Tuna

12 oktober 2009 13:57

Vi har liksom lite tjing på skogarna ibland. Min skog långt bort börjar vara min den 17 oktober.

http://tuna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Valle Vagabond

12 oktober 2009 20:10

Jo jag har fattat det, Tuna. Trist i alla fall för mig. Men kul för er, det förstår jag. Tjing, tjing! :-)

 
Ingen bild

malte o snokas

12 oktober 2009 22:37

du får hemskt gärna jaga oss valle!! slafspussar

 
Torsten

Torsten

13 oktober 2009 06:54

Himla trist när ens skog blir upptagen! Ännu tristare när man måste gå med det där onödiga kopplet....

http://prinstorsten.blogg.se

 
Hunden Liza

Hunden Liza

13 oktober 2009 15:00

Asså det är ju värsta dåligt att skogen ska behöva vara upptagen. Vilka tror de där jägarna att de är? Bara komma och ta över, riktigt dålig stil.

http://hundenliza.blogspot.com

 
Myrra

Myrra

13 oktober 2009 18:48

Hm, ja, jag tycker ju att åtminstone en viss jägare är heeeelt okej! Man kan ju hitta kuliga grejer utefter vägarna också ibland. Lite omväxling förnöjer! Och vilken tur att du har din kompis J!:)

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Moa,Maiko,Kelu

Moa,Maiko,Kelu

13 oktober 2009 19:23

Skogen är ju jättestor! Nog finns det en liten plätt för Valle? Kanske får hans matte skapa ett Vallereservat dit jägarna inte får komma?

http://nysvansat.blogspot.com

 
Borzita

Borzita

13 oktober 2009 21:20

Jaa, det är jättetråkigt att man inte kan vara i skogen nu. De jagar visst något som heter Älg.
Vi måste också hålla oss undan. Suck, jag som älskar att vara i skogen.

Hero

http://borzita-57.bloggplatsen.se

 
Sigge

Sigge

14 oktober 2009 19:43

Skit det där med alla upptagna skogar. Fast jag har en stor skog där det är jägarfritt så den utnyttjar jag.
Men nästa vecka blir bättre för då är det inte alls så många skjutgalna jägare lösa.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards