Direktlänk till inlägg 22 oktober 2009

Höstdag med lite gladare matte

Av Valle Vagabond - 22 oktober 2009 19:23

M. har varit sååååå trött den här veckan. Men idag var det i alla fall bättre fart på henne. Jag och min kompis J. tog med henne på promenad på förmiddagen. Först gick vi snyggt i koppel och då blev hon nöjd och lät oss springa fritt en stund. Jisses vad vi sprang! Särskilt när vi kom fram till träningsplanen, som vi fick ha för oss själva. Jag ÄLSKAR att springa runt, runt och jaga J. Och så vänder vi och han jagar mig. M. ville också vara med och leka, så då hoppade jag upp på en bänk, när hon sa HOPP OPP. Och sedan ner, när hon sa NER. Men J. fattar inte den där leken. Han kan bara SITT och HIT. Så då får han leka så med M.


Vi har varit ute mer förstås i höstrusket. På eftermiddagen såg M. och jag fyra rådjur stå och beta på en åker intill vägen. Jag spetsade öronen och blev nyfiken, men M. sa NEJ så då fattade jag att det inte var läge att springa dit. M. blev ju så klart helnöjd med mig. Och det gillar jag. Vi har haft så trevligt inomhus efter det så. Hon har fått mängder med pussar av mig. Ha det gott!

 
 
Ingen bild

malte o snokas

23 oktober 2009 16:56

va bra att matte gör som du säger så ni kan ha det gottigt o mumsa lite belöningsgodis o pussas!
låter jättekul att springa lös det var det länge sen vi gjorde! här är alldeles för mkt harar för att det skulle gå...rackarns jaktinstinkt muttrar matte...
fredagsslafsingar

 
Myrra

Myrra

24 oktober 2009 18:28

Låter som en lek i min smak! Jaga och bli jagad är det roligaste jag vet. Tyvärr leker ju inte Tindra särskilt mycket och då det blir är det mer stillsamt.

http://hundenmyrra.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards