Direktlänk till inlägg 12 november 2009

Ett och ett halvt

Av Valle Vagabond - 12 november 2009 20:09

Idag fyller jag 1 1/2 år minsann. Jag har ju blivit en rätt så "stor" hund på många sätt. Lite mer mogen, lite bättre förstånd ..... Och tyngre!

Bara muskler förstås. H. vägde mig idag och nu är jag uppe i 39 kilo! Ganska imponerande, eller hur? Och så mäter jag 65 cm i mankhöjd. Jooorå-så-att ...

  

Annars har dagen bara utfallit till belåtenhet. Jag har busat med min hundkompis J. på vår skogspromenad. Efter våra springturer på åkrar och i skogen, är det skönt att vila. 

Här ligger jag och njuter när H. kliar mig på bröstet.

Ahhhhhhh.

So long!


 
 
Tuna

Tuna

12 november 2009 20:36

Jasså, du tillåter att dom mäter din mankhöjd. Jag håller mig undan säkerhets skull när tumstocken plockas fram. Man har försökt mäta min höjd, men det får dom minsann inte alls. Det måttet håller jag för mig själv.

Men, jag blir ibland vägd och då står vågen på 19 kilo. Bra matchvikt, tycker jag.

http://tuna.bloggplatsen.se

 
Myrra

Myrra

12 november 2009 21:08

Hoppsan! Det var väldans vad du har rännt iväg både på höjden och i antal kilo!! Jag är ju en pytteliten en jämfört med dig nu! Grattis på ett och ett halvt årsdagen, Valle!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Torsten

Torsten

13 november 2009 07:05

Jösses, du har verkligen blivit stoooor!!! Grattis till mogna 1 1/2! Själv har jag några månader kvar dit, undrar om jag hinner bli lika stor som du?!!

Trevlig helg!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ingen bild

Valle Vagabond

13 november 2009 14:05

Tuna, vet du att min M. ibland önskar att jag skulle väga som du och inte mer. Nåt med armen och kopplet var det visst. Fast när jag går fint och uppmärksamt och inte drar, då får jag väga hur många kilo som helst så klart.
Japp, Myrra. Nu har jag nog vuxit om dig. Fast du är förstås äldst och får bestämma :-)
Tack för grattiset Torsten. Du ska se att du snart blir lika stor som jag ;-)

 
Edith

Edith

14 november 2009 13:12

Du börjar bli en imponerande herre med den vikten och den mankhöjden. Själv är jag 56 cm hög och väger 23 kg. Jag fyller 1 1/2 nästa vecka (20/11). Jag är en tunnis jämfört med dig, men så är jag också en flickhund. Vilka fina vita tänder du har! Ha' det!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Ingen bild

Myrras Husse

14 november 2009 17:55

Grattis Valle, du är allt en stilig pöjk!
Snygg tandrad, förresten. Inga tandtroll där, inte:-)

 
Vi på Nysvansat

Vi på Nysvansat

19 november 2009 19:08

Åh, vilket charmigt leende,Valle! Klart att tjejerna faller som käglor runt dig!

http://nysvansat.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards