Direktlänk till inlägg 19 december 2009

Husse har ramlat och fåglarna får mat

Av Valle Vagabond - 19 december 2009 16:45

Det är kallt.

Och halt ute! Så halt att H. har ramlat. Precis när han gjorde sin sista jobbardag före julledigheten och sprang till bussen igår kväll, så föll han pladask i backen. Och hjälp vad M. och jag blev oroliga. Han såg alldeles blek ut när han kom hem till Vallehuset. Idag fick vi ta med honom i bilen och åka till akuten. M. och jag gick på promenad medan han väntade på doktorn därinne. som skulle titta på H:s onda axel.

Inget brutet i alla fall, löd rapporten. Han ska äta tre sorters piller och får inte busa med mig. Trist förstås, men det ska visst bli bra snart säger han. Och som tur är kan han gosa med mig i alla fall.

Här står jag och tittar ut genom fönstret.

Undrar ni vad jag tittar på? Jo, nu har M. och jag fyllt på massor med mat i (det lite skamfilade och trasiga) fågelmatshuset. Och VIPS så kommer alla fåglarna ...

De trängs runt och ovanpå huset. Hungriga i det kalla vädret förstås.

Och nöjda med all mat. Men det räcker även till kompisarna i snön, på marken ...

Jag har stått och tittat på dem en lång stund (medan det ännu var ljust) och lekt lite utomhus också, med M. och min djupfrysta fotboll, i Valleträdgården. Men mest har jag varit inne i stugvärmen. M. och H. eldar för fullt i kakelugnen och vedspisarna.

Trevlig helg alla kompisar!!!!  

 
 
Zelle

Zelle

19 december 2009 17:07

Hallå killen
Vilken trevlig utsikt du har från fönstret. Ena riktiga små fetknoppar på fågelbordet...det är ju bra i kylan.
GOD JUL

http://mellanpudeln.bloggplatsen.se

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

19 december 2009 17:37

Tjena Zelle. Kul att du tittade in i Valleland! Vi ses kanske igen?

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

19 december 2009 18:01

Stackars husse!!!!
Nu måste du pyssla om husse riktigt mycket. Hussar e ju lite känsliga för smärta. Han behöver så mycket gos som bara går.
Trevlig Lördags kväll önskar Colliepojken

http://colliepojken.blogg.se

 
Tuna

Tuna

19 december 2009 18:37

Oj vad tråkigt med husse. Hoppas han blir bra snart så han kan vara med dig ute igen. Jag kollar också på pippina när dom får mat. Jag har flera matstationer i min trädgård där dom trängs kring frön och nötter.

http://tuna.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

19 december 2009 19:05

Våran Valle brukar också sitta och titta ut genom fönstren. Han sitter och vickar huvudet fram och tillbaka, som om någon pratade till honom. Vi har fått lite mera snö, så nu har vi ca 10 cm men hoppas det kommer mer. Ha en skön lördag.

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

20 december 2009 11:19

Stackars din husse - hoppas han snart känner sig bättre. Vilken tur fåglarna har som är granne med er. Jättefint kort med alla fåglar runt det lilla fågelhuset. Ha' det så bra!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Myrra

Myrra

20 december 2009 13:47

Oj, vilken otur för husse! Inte kul att ha ont minsann. Hoppas det går över fort!
Vad gulligt med lilla fågelhuset! Matte törs inte mata fåglarna för katterna stryker omkring alldeles nära och snor åt sig en pippi som inte är på sin vakt. Uppe i foderautomaten är de trygga men en del hoppar runt på marken under tyvärr.

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

21 december 2009 22:59

Hej Valle, men åhh kära nån har din husse halkat pladask sådan tur han inte bröt sig i alla fall räcker med en mörbultad axel. Bäst han tar det lugnt då. Så fint det är e fågelhus och så bra du har koll på det så småfåglarna får lite morgonmål de fryser nog stackars dem nu,,, hos Filifjonkan är det -19.8 ute och det knäpper i husets trävirke Så här sitter en kofta på mig och mina tofflor är på och Pysen gick nyss förbi och morrade åt dem han ser ut som en rotborste du vet Du är så söt när du sitter där och tittar ut, Puss på dig och hälsa din matte.

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/2009/10/09/2063947-nu-fungerar-det-450x450-sa-da-ar-filifjonkan-pa-banan-igen-enl-texten/#kommentarer

 
Ingen bild

malte o snokas

22 december 2009 12:22

stackars stackars hussen! hoppas det går snabbt över! matte for ju på rumpan rejält häromdan o har ont i lårmuskeln o ena knät fortfarande. slafspussar

 
Tildra

Tildra

27 december 2009 21:22

Vilka söta fåglar!
Hoppas du är bättre förebild än mig, för jag ger dom gärna en utskällning:S

http://izabel.bloggplatsen.se

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

28 december 2009 16:28

Ska nu bara tala om att H. är nästan bra i sin axel igen. Och du Tildra, jag skäller inte på fåglarna och jag skäller nästan aldrig. Sånhund är jag. Kul att du tittade in!

http://vallevagabond.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards