Direktlänk till inlägg 20 juli 2008

Morgonstund med plats för funderingar

Av Valle Vagabond - 20 juli 2008 07:48

Matte funderar:

Det är lustigt, vart livet för en.

Hur vi formas av det liv vi lever.

Eller kanske hur vi väljer våra liv, för att låta oss formas ...


Jag är en kvinna som under några år nu, varit ofantligt trött. Trött och slutkörd. Sovit till mitt på dagen. Inte orkat arbeta. Inte orkat med socialt liv i för stora portioner. Och nu sitter jag här i tidig morgonstund, fullt påklädd och lyssnar på stilla musik i radion, med frukosten nyss uppäten och en valp som sover vid mina fötter! Förunderligt. *ler*


Inte förrän klockan fem vaknade Valle imorse. Då var vi ute fram och tillbaka, så att han fick kissa. Men klockan halv sju ville Valle att det skulle vara morgon. Så då var det bara att hoppa upp, plocka undan sovmadrassen (min provisoriska sovplats) från hallgolvet och klä på sig för morgonpromenad.


Min inställning till det här med att ha valp, påminner mig väldigt om hur jag en gång tänkte, när mina egna barn var små. Ett slags varm och lite tapper modersinstinkt. Ömt ansvarstagande med stora delar glädje och trötthet och ibland små delar hemlig irritation. Som tur är verkar förnuftsdelen växa extra mycket med uppgiften. Uppgivenhetskänslorna har inte en chans.


Nä. Nu ska jag tassa iväg till kökssoffan och "luta mig" lite, medan Valle ändå sussar en stund.


GOD söndagsmorgon!


 
 
Mina-Jakthundar

Mina-Jakthundar

20 juli 2008 22:40

Du skriver så vacker att mina ögon tåras. Valle måste vara det bästa som hänt. Glädje och vilkorslös kärlek.

http://mina-Jakthundar

 
Pick me

Pick me

21 juli 2008 01:35

Hej, ville bara komentera det var så enkelt och så bra sammanfattat..visst är det så det känns att ha en hundvalp:)
Lycka till med livet...

http://pickmememe.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Valles matte

21 juli 2008 10:17

Ja, Mina, han är nog det bästa som hänt under mina fem "sjukår". *ler* Och tack för lyckönskan, Pick me! *ler igen* Kul att du tittade in här. Jag ska in till dig och spana lite också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards