Direktlänk till inlägg 21 juli 2008

Stolt matte

Av Valle Vagabond - 21 juli 2008 10:18

Ja, den där Matte, hon är rolig hon!

Jag brukar springa ut i trädgården och spana lite, när hon väl har vaknat och öppnat dörren åt mig. Då är jag ju nöjd. Men Matte tycker att vi ska ut och gå på vägen. På promenad! Och då måste hon alltid sätta på mig halsband och koppel. Kan någon förstå varför???

Och fastän jag biter i kopplet och lägger mig ner, så verkar hon ändå inte fatta att jag vill gå utan de där mojängerna runt halsen. Hon pratar på och lockar och pockar på mig. Ojojoj ...


Ja, ja. Jag får ha tålamod med henne.

Och hänga med henne en sväng i alla fall, så att hon får sin lilla promenad.


Det konstiga är att hon manar på mig när vi ska gå åt ena hållet och när vi sedan vänt och går hemåt, då vill hon plötsligt inte gå lika fort som jag vill. Hemvägen vill jag gärna springa ju.

Så att vi kommer hem fort!


I alla fall lät jag henne bada mig i en balja efter att jag grävt lite i rabatten. Och eftersom hon bjöd mig på hundgodis då och då, så lät jag henne borsta tänderna på mig, klippa alla klor och göra rent mina öron med Topz också.


Ni skulle sett hur stolt Matte såg ut när vi var färdiga!!!

Min tokiga Matte ...


 
 
Mina-Jakthundar

Mina-Jakthundar

21 juli 2008 11:40

Härligt med hund!!!
Om du vill impa på Valle skall du köpa en leverbit. Skär den i skivor. Sätt in i ugnen på hundra grader. Då den blivit lite stekt tar du ut den och klipper den i små bitar. Byt bakplåtspappret och sätt in den igen. Låt stå till levern är riktigt torr. Hundarna älskar detta. Det finns inget som slår detta godis.

http://mina-Jakthundar

 
Ingen bild

Valles matte

21 juli 2008 13:57

Vilket bra tips!
Får se om jag kan lyckas med det.

 
heej

heej

6 mars 2010 19:55

Vilken sööt hund!!

http://www.BeY0U.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards