Direktlänk till inlägg 28 juli 2008

Barnbarn och hundvalp

Av Valle Vagabond - 28 juli 2008 14:31

M:

Tittar in på bloggen en kortis.

Här är det annars byggande med klossar och gungning som gäller ...


Inget är väl så härligt som att ha både barnbarn och hundvalp,

samtidigt.

Men det krävs två vuxna än så länge.

Eftersom H. och M. är ovana hundägare och varken hundvalp eller människovalp är vana vid varandra.


Som tur är har H (=Husse) semester nu och har inga större projekt på gång, så vi kan växla fokus - en leker med barnbarnet och en med Valle. Det går alldeles utmärkt en sådan vacker sommardag som idag.


Barnbarnet och jag plockade svarta vinbär och H. gräddade pannkakor så lunchen blev alldeles superb. Valle har varit glad och ganska lugn hittills. Han trivs bra i gröngräset i skuggan, men sover inomhus.

 

Just nu snarkar han .... 


 
 
Ingen bild

Manne

28 juli 2008 15:51

*ler lite*
Vem vet, det kanske slutar med att ni sätter människovalp i koppel och gungar hundvalp....?!

Ta vara på sig och alla i värmen.

 
Ingen bild

Valles Matte

28 juli 2008 21:17

Tack Manne för att du tittar in :-) Ja, man får hålla tungan rätt i mun ...

 
Mina-Jakthundar

Mina-Jakthundar

30 juli 2008 23:54

Oh så bra att mäniskovalpen får umgås med hundvalpen. Det kan inte bli bättre. Små barn vet instinktivt hur de skall umgås med djur. Jag har tränat alla mina hundar på brorsans barn. Tyvärr börjar de bli stora nu. Min bror har även en pojk som är autistisk. Vilken lycka för mina djur för han kan verkligen detta med hundar.

http://mina-Jakthundar

 
Ingen bild

Valles matte

31 juli 2008 11:28

Ja, det märks att valpen Valle är nyfiken och glad att få träffa många olika sorters människor. Gladast verkar han vara åt halvstora barn och ungdomar, som förtjust ägnar sig åt honom på alla upptänkliga vis. Men det gäller ju för mig att se till att barnen och ungdomarna inte leker för länge med Valle. Han kan ju inte sätta gränser själv och barnen tänker inte på att han måste vila mycket.

Det här lilla barnbarnet är just nu ungefär i samma fas som Valle - att han vill testa om det går bra att busa lite och göra tvärtom mot vad vi vuxna har talat om för honom, så det är därför vi måste vaka extra över de båda "valparna" så att de inte råkar göra illa varandra av misstag.

Men målet är ju så klart att Valle ska vara trygg och snäll med barnen. Och att barnen ska vara snälla med Valle och tycka att det är roligt att vara med honom.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards