Direktlänk till inlägg 2 november 2008

Söndag med Valle bus-valp

Av Valle Vagabond - 2 november 2008 15:41

(Egentligen var det ju inget riktigt trick det där snurrandet jag berättade om förut. Det var bara min M. som inte kan ta så skarpa foton.)


Idag har jag tagit med mig M. och H. på många utepromenader.

M. har lagt spår åt mig, men jag har ju ganska bråttom ibland, så det går lite rusigt till när jag ska leta efter min gepard och blodpuddingsbitarna .... (Jag hittar den alltid!)


H. säger att jag har en massa hormoner som spritter i mig och så kanske det är.



Vad vet jag?

Jag är ju bara en Valle valp.




De har börjat räkna nu, när jag får för mig att jag ska hoppa upp och nafsa lite på dem. De tar fast i mitt halsband och

R Ä K N A R. Sakta och länge och långsamt .... Hur trist som helst.


Men efter en eller två eller fyra räknanden till tjugo, så har jag glömt bort vad det vad jag höll på med innan och så går vi vidare. Och jag får beröm och blodpuddingbitar om jag går som de vill.


Här går jag med min M.

Det är kul att gå och nosa lite och strosa lite ...

Men bäst av allt är ju när jag får LEKA med geparden och M. och H. Det gillar jag!


Utanför fönstret finns det numera alltid en massa roliga kompisar också. Jag skulle bra gärna vilja leka med dem också, men det går visst inte för sig det.


Nu ska jag sova vidare på min sköna matta i vardagsrummet.

Och H. och M. ska dricka mjölkchoklad och käka clementiner. 

(Fattar inte att de kan gilla sånt. Jag fick härligt torrfoder istället jag.)

 
 
Åsa

Åsa

2 november 2008 16:25

Du är duktig du Valle! Tänk att det blir så olika lösningar på hur vi uppfostrar en valp. Min lilla skrutta får jag peppa och vara försiktig med kroppsspråket så hon inte blir rädd. Din M och H har helt andra saker att lära dig. Jag minns hur orolig din matte var för ett tag sedan och nu har hon en så glad och duktig kille! Nospuss på dig!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Valles matte

2 november 2008 16:37

Ja Åsa. Jag var orolig i början, för jag visste inte hur man skull handskas med en så ivrig och viljestark hund. Tack vare dig och andra hundmänniskor med erfarenhet har jag förstått mer nu av hur viktigt det är att sysselsätta en sådan hund som Valle och att inte ge vika för alla hans egna initiativ, utan hålla konsekvensen och alltid i positiv anda. Då är han ju underbar!
Och Engla måste man säkert vara på ett helt annat sätt med. Ha en fin kväll!

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

2 november 2008 19:20

Ja det där med hormoner får man höra i tid och otid! Just nu springer vi och märker ut viktiga platser och då får man genast höra en massa "bla.bla.bla" om hormoner.
Människor är KONSTIGA med att allt måste gå så långsamt. De måste vara släkt med såna där "sengångare" som drar sig fram i träden...

http://nysvansat.blogspot.com

 
Tuna

Tuna

2 november 2008 21:10

Klart det var ett trick, Valle!
Din M tar ju jättebra kort.

http://tuna08.blogspot.com

 
Ingen bild

Tessan med voffsar

2 november 2008 22:03

Hej!
Tack för ditt inlägg! Jag vill egentligen inte heller prata om det, är inne i skiten nu efter olycka -96 och en till-98 provat ALLT men fick vara hemma...Nu hel plötsligt tycker dom att jag kan ut 50% vilket är helt omöjligt för mig! Så just nu kan jag inte blunda, utan helt enkelt slåss för mitt liv!!
Kramis

 
Ingen bild

malte o snoken

3 november 2008 11:27

hej vallvalping, vilken bra ordning din matte har på dig, det kommer bli en bra valle av dig tror vi. Gosmysig är du ju så det förslår! vi skulle oxå välja blodpudding framför clementiner...hu mattar vet inte vad de går misste om!
slafspuss

 
molle

molle

3 november 2008 19:00

jag är nog oxå släkt med den där sengångaren..
matte undrar lite vad det är för blandning på dej..känner igen lite av råttis beteende..kan det vara så

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Ingen bild

Valle Vagabond

3 november 2008 19:25

Oj vad många svar och komentarer jag har fått idag! Tack alla kompisar. Ja, jag har ju inte fått komma till tals på ett helt dygn, eftersom M. varit borta - jag ska snart skriva mer om det.
Ska i alla fall försöka svara på vilka raser som finns i mig.
De lär vara: jämthund, rottweiler, dobermann, schäfer, labrador, golden, dalmatiner, bearded collie, newfoundland.
Vet inte om det är raserna som utmärker hundens beteende och läggning ....eller om det är individuella ärvda egenskaper eller hur man blir bemött ....
Ja, jag tror i alla fall att ingen är likadan som Valle valp.

 
Sigge

Sigge

3 november 2008 19:27

Clementiner är gott!!!!
Ok, det slår ju inte blodpuddning men är fullt ätbart.

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards