Direktlänk till inlägg 3 november 2008

24 kg valp och så en ny liten människa på drygt 3 kg

Av Valle Vagabond - 3 november 2008 19:33

Idag är jag 25 veckor och väger 24 kg.

(Och onsdag nästa vecka blir jag ett halvt år minsann.)


Ni som inte har gissat hur stor jag kommer att bli som färdigväxt kan väl göra det här intill. Min M. och jag har själva ingen aning . Jag är ju en multiblandis så det finns liksom inget facit. Här är i alla fall de raser som finns i mig, ifall det kan vara till någon ledning: jämthund, rottweiler, dobermann, schäfer, labrador, golden, dalmatiner, bearded collie, newfoundland.


Sedan ska jag berätta att min M. har varit borta i natt och sovit på annat ställe. Först blev jag lite sur, men så berättade H. för mig att M. måste vara farmor också ibland. Och att hennes lille sonson skulle bli storebror och behövde ha farmorkramar hemma, när hans föräldrar var på BB.


Och när M. sedan kom hem till mig i eftermiddag var hon JÄTTEGLAD.

För hon hade just träffat en nyfödd  liten sonson på bara drygt 3 kg.

Vilken liten knatte!


Honom får jag visst inte nosa på alls på ett bra tag. Han måste växa till sig först. Men jag blev i alla fall också JÄTTEGLAD när M. kom hem till mig igen.



 
 
Tanten

Tanten

3 november 2008 20:31

Säg grattis till din M för det lilla barnbarnet! Klart att det blir lite konstigt Valle när M är borta för första natten.

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Tuna och Tunas matte

Tuna och Tunas matte

3 november 2008 22:00

Grattis till den nya människovalpen!!

http://tuna08.blogspot.com

 
Primo

Primo

3 november 2008 23:02

Hmmm matte som säger att jag är tjock! Vaddå bara 17.5 kg eller nåt, det är ju inget mot dig!! Kan nog moffa i mig mera gottigt;)

Oj oj matte säger att det är skillnad jag är ju inte samma ras saom dig? Vaddå ras är vi inte hundar så säg??
Tjingeling på dig

http://www.ackebus.se

 
Ingen bild

malte o snoken

4 november 2008 09:33

å grattis till sonsonen!!
du glömde tax! vi tror att det är mkt tax i dig oxå!! syns ju!!
slafselismack på tjocknäsan

 
Ingen bild

Valles matte & Valle själv

4 november 2008 10:29

Tack för alla hälsningar!
Ja, fantastiskt nu har jag blivit förärad fem barnbaran, inom tre år. Helt fantastiskt!! :-)

Valle hälsar också:
malte & snoken - jag tror också att jag är en tax ibland! APSELUT!

Primo - du kan äta mycket mer! Jag lovar att det går bra!!!

 
Sigge

Sigge

5 november 2008 20:19

GRATTIS till nya människovalpen!!!!!!!
Här ska matte ha sån där jour i april frö då blir människovalpen Oliver storebror

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Valle Vagabond

5 november 2008 20:31

Visst är det spännande när människovalparna ska få småsyskon?!

 
Ingen bild

Borzita

8 november 2008 14:01

Hejsan! Har inte varit här på länge nu. Ser att en liten människovalp har fötts. Grattis!

Du, Valle jag tror förresten att du kommer att bli lika stor som mej. Alltså runt 69-71 cm hög i manken och du kommer nog att väga runt 40 kilo när du är klar.

Hälsningar från Hero

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards