Direktlänk till inlägg 5 november 2008

Valle kryper

Av Valle Vagabond - 5 november 2008 15:42

M:
Det här med att träna hund, är roligt.

Men vissa dagar går det inte lika bra, så då är det bara att backa i kraven. För förmodligen beror det på att jag i min iver, ibland går för fort fram.

 

På träningslistan står nu:

  • Sitt, sitt fot, sitt kvar -  stanna, sitt vackert
  • Ligg, ligg  kvar - stanna
  • Stå, stå kvar - stanna
  • Gå med slakt koppel
  • Gå fot
  • Backa
  • Snurra, snurra två gånger
  • Vänta / Var-så-god!
  • Vacker tass
  • High five
  • Tass på musmatta
  • Nos på post-it-lapp
  • Nos på targetpinne

 

Och så det senaste som vi börjat träna:

  • Kryp

 

Valle tycker att det är jätteroligt. Han kan ju alltsammans .... (;-)

Men det finns mycket som jag måste lära mig att forma så att det blir bättre och framförallt så att det säkert sitter. (Där har jag att göra!)

 

Något som jag definitivt inte klurat ut hur det ska sitta säkert, är att få honom att INTE dra och rusa fram med viftande svans så fort det kommer någon människa eller hund.

 

Håhåjaja.

Det är roligt att träna (och fostra) hund.


 

 

 
 
Myrra

Myrra

5 november 2008 16:48

Hej igen Valle och M.! Min matte har legat sjuk i fem dagar så därför har vi inte varit inne och hälsat på hos våra bloggkompisar på ett tag! Värst vad ni jobbar hårt ni två! Själv är jag rätt duktig på det matte tycker jag bör kunna men Sibbe...hahaha! Han kan bara "sitt"! Inget annat! "Sitt"! Jättelöjligt när man är nästan 8 månader. Matte tänker ta tag i den saken när hon blir frisk och Sibbe börjat vänja sig mer vid oss och sitt dagis. Men heja på nu Valle! Du är ju jätteduktig du!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Ingen bild

Valle Vagabond som skrattar högt

5 november 2008 19:18

Åååååå, tack Myrra!
Bra att någon fattar hur himla duktig jag faktiskt är! ;-)
Stackars din matte som varit sjuk så länge. Du får pussa på henne så att hon blir frisk i ett huj!
Jaså Sibbe kan bara Sitt?!
Hohohoho....
Den enkla.
Den lärde man sig i vaggan ju. ;-)

 
Sigge

Sigge

5 november 2008 20:21

Det är ju dötrist att ta det lugnt!
Matte anser att jag skulle ha tagit det lugnare.
Har jag absolut inte tid med!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Valle Vagabond

5 november 2008 20:29

Till Sigge - Men din matte har ju fått VÄRLDENS BÄSTA svamphund! Klart att en sån inte kan ta det lugnt. Du jobbar ju för två!
Ska försöka hitta nåt sånt bra jobb jag med ..... Får fundera på vad det ska vara ....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards