Alla inlägg den 6 september 2008

Av Valle Vagabond - 6 september 2008 16:49

Här regnar det nu, så jag ligger mest och slumrar, medan M. pysslar med något och H. vilar framför tv:n. Skön musik ljuder från den där apparaten i matrummet, där de brukar prata ibland. Och det är varmt och gott inomhus, för H. och M. har eldat i spisarna.


I förmiddags, när det var torrt ute, åkte vi alla tre till en handelsträdgård några mil härifrån. M. vill ha buskar och träd till baksidan och därför träffade vi en trädgårdsgubbe som ska hjälpa oss att föreslå vilka sorter som blir bra och kanske också ska fräsa upp en bit av ängen där de ska planteras. Jag fick gå runt och nosa på flera växter, men jag måste akta mig för de långa klätterrosgrenarna som hade vassa taggar på sig.


Sedan har jag varit ute och nosat och käkat gräs och äppelskrutt som jag hittar i buskarna utmed vägarna. Och lekt med H. och M. och mina leksaker.


Allt är bra.

Hoppas att ni andra jyckar och människor har en fin lördag!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards