Alla inlägg den 24 september 2008

Av Valle Vagabond - 24 september 2008 12:41

M:

God dag på er!


Vi sov länge imorse.

H. var ute en sväng med Valle tidigt, innan han gick till jobbet, men sedan sov Valle och jag ända till halv tio.


Det blev en stunds klickerträning inne, innan vi tog en härlig "morgonrunda" på en timme, i solskenet. Jag valde min gamla "trekilometersrunda", den som jag brukade traska ensam, när jag inte hade hund och vi tog det lugnt och stannade och lekte lite här och var.

 

Valle är såpass säker att ha med nu, att jag kan släppa honom vissa sträckor och koppla honom andra, beroende på om vi möter bilar eller jordbruksmaskiner. Jag får ha ögonen med mig, så att jag hinner kalla in honom i god tid ...

 

Vackert var det ute. 

Löven låg som guldpengar över den nyharvade jorden på åkern. I gröngräset lekte svarta kattungar. Gässen skränade på himlavalvet.

Och Valle var lycklig över att leva (och för att få beröm & korv).

 

Dagen började bra!


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards