Direktlänk till inlägg 5 februari 2009

Utan tratt ute

Av Valle Vagabond - 5 februari 2009 16:46

Så här såg det ut vid vår damm idag.

När vi går ut, slipper jag tratten. Då ser jag ut så här istället

M. har sytt i nya kardborrband i min reflexväst, så nu kan jag ha den igen. Och så nosgrimman. Den är tillbaka i mitt liv.

Inte mig emot så mycket. Jag har börjat vänja mig.

Jag går nästan helt vanligt nu med den på. Kan liksom inte dra heller, det tycker M. är bra.

Men ibland kliar jag nosen mot snön. Det är skönt.


 
 
Sigge

Sigge

5 februari 2009 18:09

AVUUUUUUUUUUUUUUUDSJUUUUUUUUUUUK!!!!!!
En massa underbart öppet vatten, tänk vad jag skulle kunna simma där.
Tror jag packar o kommer omgående

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

5 februari 2009 19:01

Skönt att slippa tratten kan jag tro! Härliga bilder!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

5 februari 2009 20:41

Ja! Kom du Sigge! Här behövs lite roliga hundkompisar!!! (Min kompis J. har ont i benet fortfarande och får inte busa. Och min kompis L. har jag inte sett på länge. Granntiken M. gillar inte mig nåt särskilt och lilla tiken T. är mest intresserad av att slicka mig i ansiktet. Det blir aningen tjatigt i längden ...
Åsa, du kan ju ta med dig Engla och titta förbi du med! Hon verkar också vara en rolig och glad kompis :-)

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Myrra

Myrra

5 februari 2009 20:44

Härligt att du slipper vara ute med tratten på!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Sacco

Sacco

5 februari 2009 21:07

Åh, så härligt med en broder i denna nöd! Någon som verkligen förstår! Tack för din sympati, skickar sympatikramar tillbaka. Jag blev snipsnappad i torsdag så nu har det gått en vecka. Fick vara utan tratten i natt, det var väldigt skönt att få luta huvudet på bädden och sussa bekvämt igen. Dock nyps det i stygnen tror matte för mellan varven snurrar jag runt och far in under bordet och ligger blickstilla. Gör du också så? Såret ser torrt och fint ut, fick behålla påsen, då gör det visst mindre ont enligt veterinären..

http://www.bjorkmannarna.se

 
Sigge

Sigge

5 februari 2009 21:08

Jag har precis kvällskissat och matte slutar inte skratta.
Nu såg vi en morgonrock för hund, rosa tofflor med kaninöron!!!!!!!!!
Just ja silverfärgade skor också.
En tidig morgon i helgen ska matte försöka smygfota.
Stackars, stackar hundar som måste ha sånt!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Valle Vagabond

5 februari 2009 21:34

Det är så härligt, Myrra, att få gå utan tratt ute. (Man vill ju inte bli utskrattad!)

Tack för sympatikramarna, Sacco! Jaså du har lite ont i såret? Jag fick smärtstillande jag, de första dygnen. Men nu har de slutat ge mig det och min M. tycker att det verkar som om jag inte har ont. Jag piper i alla fall inget. Ganska vanligt tycker jag nog att livet är, men det så klart att det känns konstigt att inte få tvätta sig överallt ... Kul att du tittade in till mig God natt!

Jag har också kvällskissat nyss och såg din kommentar här när vi kom in, Sigge. Förstår inte vilka som ska köpa rosa tofflor med kaninöron och morgonrock till en HUND!!!!! Kan det verkligen finnas någon matte som vill se sin hund i sånt? Och kan det finnas någon hund som vill bli så pinsamt klädd??? Ja, ja. Smaken är som baken. God natt med dig Sigge!

 
Ingen bild

molle

5 februari 2009 21:51

måste vara jätte skönt då är det ju bara nosgrimman kvar sen...

 
Timmy

Timmy

5 februari 2009 22:35

Visst är det en frihetskänsla när tratten åker av... Den kliar kliar kliar... har du märkt det?... Sen ser man ju inte så bra i den heller... Men du syns bra i din reflexväst... Tassar upp!

//Timmy

http://varan-varld.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoki

6 februari 2009 12:30

Hej söta valle! vi skriver lite om ditt inlägg i dagens promenadinlägg o vi undrar om du inte får platåtassar när ni springer på leråkrarna?

 
Filifjonkan

Filifjonkan

6 februari 2009 15:00

Hej Valle. Åh får du slippa kragen nu när du är ute vad skönt för dig! Ja nosgrimman kanske är bra så du inte drar ikull både dig och din matte.Hoppas du blir bra fort nu från det där andra så du kan leka ordentligt sen. Puss på dig gullet,

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Tuna och matte

Tuna och matte

7 februari 2009 15:56

Det var ju skönt att du slipper tratten ute. Jag fick ha den både ute och inne jag...
Det var verkligen svårt att nosa upp bra ställen att stanna vid när den där tratten var i vägen hela tiden.

Hälsningar och trevlig helg önskar Tuna och matte med nygammal blogg.

http://tuna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards