Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

Utmaning med bokstäver

Av Valle Vagabond - 22 februari 2009 17:17

Plockade upp denna hos Gazton….

och och ger bort den till alla här inne =)


Regler:

Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!

Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug!

Om personen som gjorde innan dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.

Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar!

Lycka till!


Nu ska jag svara på frågorna:

1. Vad heter du? Valle

2. Ett ord på fyra bokstäver: Vila

3. Flicknamn: Vilma

4. Pojknamn: Vilgot

5. Yrke: Veterinär

6. Färg: Violett

7. Klädesplagg: Väst (jag har en reflexväst)

8. Mat: Valpfoder (sånt äter jag inte längre)

9. Sak i badrummet: Vattenlås

10. Plats/stad: Vallentuna

11. En orsak att vara sen: Väderförändring

12. Något man skriker: Vänta

13. Film: Vi hade i alla fall tur med vädret

14. Något man dricker: Vatten

15. Band: Velvet Underground

16. Djur: Vessla

17. Gatunamn: Villavägen

18. Bil: Volvo

19. Sång: Vårvindar friska

20. Aktivitet med mer än en deltagare: Världsmästerskap



 
 
Myrra

Myrra

22 februari 2009 20:39

Hihi, vad bra svar du hittade på! Jag hittade det där hos Molle och svarade så gott jag kunde på M:)

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Gazton

Gazton

23 februari 2009 00:42

Vi tyckte det var jättesvårt på G... nu har matte fått ett från en Engelsk vän, och lär köra ungefär samma fast på engelska och på J. Hur lätt är det på en skala??

http://gaztons.wordpress.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

23 februari 2009 09:49

God måndag på er, heheh det där var lite huvudbry det. Filifjonkan vill inte nöta på sitt sista "brain" så det får anstå för min del. Men bra gjort av dig,För att inte tala om Valle som har hjälpt dig väl. Ha det så bra i blåst och snöyran idag med.

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

23 februari 2009 14:31

Den var lite klurig den där! Jag gjorde min hos http://paulaz.se/.

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards