Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Uteliv

Av Valle Vagabond - 27 april 2009 20:19

På förmiddagen gick M. och jag en runda på vägarna och så fick jag gå ett spår i skogen. (Jag är jättesäker på att hitta var M. har spårat och aldrig att jag missar slutet - en liten korvsnuttshög i mossan.)


På eftermiddagen gick vi ut alla tre - H, M. och jag. Då passade jag på att bada mig i ån! M. såg att kabbelekan höll på att slå ut men jag var mer intresserad av att försöka nå grenar som hängde ner från träden över vattnet. (Jag är faktiskt en ganska bra balanskonstnär nuförtiden.)


När vi kom hem blev jag borstad och tvättad. Sedan har jag gonat mig i solen i trädgården mest hela dagen. M. håller på och räfsar och rensar ogräs och krattar och tittar på blommor som slår ut, så då ligger jag och kollar henne under tiden.


Imorgon ska hon visst åka till nåt ställe där hon ska jag jobbträna. Undrar hur länge jag ska vara ensam hemma då ....

 
 
Gazton

Gazton

28 april 2009 01:24

Visst är det jobbigt att titta på när mattar håller på i trädgården, man blir alldeles slut =D

http://gaztons.wordpress.com

 
Ville

Ville

28 april 2009 08:19

Du är en duktig liten hund du Valle. Gå fint i koppel, springa fort men med koll på M i skogen och ligga avslappnat och spana in M så hon inte krafsar fel i trädgården.Bravo
Hoppas du klarar dig bra när du ska vara ensam och vakta huset idag, hälsa M lycka till med jobbträningen..

http://marno.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snokas

28 april 2009 08:25

lycka till matte med jobbträningen!
låter som du hade en trevlig dag, valle! korvsnuttshögen lät ju förtjusande trevlig!

 
Filifjonkan

Filifjonkan

28 april 2009 17:08

Hej Valle. Åh har ni varit på härlig promenad igen alla tre. Undrar om du kan simma Valle ifall du ramlar i ån när du försöker ta grenar. Ja matte gillar blommor som slår ut det gör alla mattar förstår du sötnos. Jaha hittade du dig någon korvsnutt då på hemvägen?
Vad roligt för din matte att få åka och träna sig lite på jobbargrejor. Du får ju vara husvakt då hon kommer hem sen vet du.Kanske finns det någon fluga i huset som du får hålla koll på så den inte tar sig friheter när matte inte är hemma. Puss o på örat och en stor klapp på dig Valle hund. Hälsa din matte.

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Valle Vagabond

29 april 2009 22:46

Jepp. M. tycker att det är roligt. Men hon verkar lite nervös också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards