Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

Så här blev kalaset ....

Av Valle Vagabond - 12 maj 2009 20:20

Titta vilken fin tårta jag fick på min 1-årsdag!


Torrfoder, korvsnuttar, blodpuddingstrekanter och äppelskivor .....

Mina favoriter!


H. och M. sjöng för mig och jag blev uppvaktad ordentligt. Jag fick en speciell leksak också, som jag ska berätta mer om en annan gång. Och så blev jag ju grattad av mina bloggkompisar. TACK alla go'a polare!!!!


Vad kul vi hade det på kalaset!!!

Jagade varandra, nospussades, brottades, skällde ....

Myrra, Mia och Ville och Marie och Liza och Filifjonkan och Hero, Cindy, Ricky, Nappe och Borzita och Torsten och Lena, Moa, Maiku och Kelu och M. och H. och Tuna och Gilla och Molle och Pillan och alla ni andra!

Jag såg allt att Snoken och Malte, Smilla och Sigge och Gazton sprang runt, runt också .... flås, flås. Härligt var det!


(Lite snål var jag ju, eftersom jag inte bjöd er på tårtan .... Men längst ner i detta blogginlägg kan ni se hur jag själv smaskar i mig hela härligheten!)


Men man måste ju borsta tänderna också efter snasket.

M. gav mig en JÄTTESTOR tandborste.


Aha. Det var ingen vanlig tandborste. Den gick också att äta ....


Kolla på mina filmer här nedanför, får ni se på födelsedagsfröjderna. (Klicka på de små bilderna så börjar filmerna spelas upp.)



 Filmen med födelsedagstårtan:

  (Klicka på bilden)

 Filmen med tandborsten som gick att äta:

(Klicka på bilden)


Nu är jag trött och somnar snart .....

Tack för idag!



 
 
Oskar

Oskar

12 maj 2009 20:54

Hallå i stugan! Jag gillar ditt motto!
"vandra vägen vidare". Har läste här inne en del. Har alltid haft hund i hela mitt liv. Då hade vi en labrador. Nu tyvärr har jag ingen längre. Men det är roligt att kika på andras hundar. Fin tårta. Såg smarrig ut.

Ha det nu så bra!
Oskar

http://i-love-china.bloggagratis.se

 
Myrra

Myrra

12 maj 2009 21:20

Oj, vilken jättefin tårta! Ett riktigt konstverk! Och den verkar ju ursmaskig! Vilket roligt kalas det blev, Valle!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Hunden Liza

Hunden Liza

12 maj 2009 21:55

Ohh, ser ut som ett mumsigt och trevligt kalas. :-)

http://hundenliza.blogspot.com

 
Torsten

Torsten

13 maj 2009 07:03

Mmmm...ser väldans gott ut! Vilken toppendag du fick!
Kramar

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Smilla

Smilla

13 maj 2009 08:04

Ååååå GRATTIS!!!! Min födelsedag brukar de glömma bort!! Senfår matte dåligt samvete och och kompenserar a lot!!

http://lapptussen.blogg.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

13 maj 2009 17:20

waw...ohh så maffig tårta och så söt du var när du smaskade i dig den men tänk så bra tandborste du fått som man kan äta. Filifjonkan har precis provat att tugga i sig sin tandborste men det gick inte alls det förstår du. Tänk sån bra födelsedag du hade.Puss på nosen sniff sniff det luktar korvsnuttar här,,,;)

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

13 maj 2009 19:42

Stort GRATTIS i efterskott!
Hjälp vad jag missar när jag inte hinner runt hos alla varje dag!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snokis

15 maj 2009 18:54

Stort grattis!! vilken fin tårta du fick!!!
vi gissar på vikten...att du en tjockis ; ) en mkt söt sådan! Matte har en klicker, när hon klickar med den får vi godis...varför vet vi inte...
matte bloggar igen, hon kunde inte hålla sig... vi finns på:
www.cybertaxarna.bloggagratis.se
slafspussar till världens goaste valle tax (ja det syns ju!!)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards