Direktlänk till inlägg 7 september 2009

Möte med orm och hinderbana

Av Valle Vagabond - 7 september 2009 16:52

M. har verkligen varit slarvig!

Ingen som helst hjälp har jag fått med bloggandet på evigheter ...

Hon och H. håller bara på med tapeter och färger och jobb och annat strunt.

Men nu, äntligen!

JA, ni ser i alla fall att jag finns kvar! Jag ligger på min plats och kollar ifall det kommer några kompisar på besök. Jag vill ju gärna hälsa på alla!!!!

Häromdagen blev M. inte alls glad när jag ville hälsa på en orm. Jag gick före henne på vägen, men hon ropade NEJ och Inte röra! till mig, så jag fattade hur hon tänkte. (Tur för mig att hon varnade.)

Annars har det varit ganska som vanligt i Valleland. Igår åkte vi till M:s barnbarn och då fick jag passa bilen. (Skönt tyckte jag och sov gott i min bur mellan skogspromenaderna.)


Idag gick M. och jag bort till det ställe där jag var på valpkurs för ett år sedan. Idag var inga andra där, varken hundar eller människor, men M. och jag testade att leka på hinderbanan. Jättekul! Jag var helnöjd med den leken. Hopp opp vet jag ju vad hon menar med (upp på höga klätterställningar) och Ner (nerför samma på andra sidan)och Hopp (genom en stor ring).


Jag kan ju nästan vad som helst! Och goda köttbullar fick jag när vi lekte. (Fast jag fattade inte hur M. menade när hon pekade på några pinnar som stod rätt upp. det kanske hon får visa mig en annan gång.)


 
 
pillan

pillan

7 september 2009 18:28

snygg du är där du ligger och vaktar trappan

http://www.pillans.se/wp

 
Ingen bild

Valle Vagabond

7 september 2009 21:03

TAck! :-)

 
Ville

Ville

7 september 2009 21:34

Så stor och snygg du blivit kompis, konkurrensen tätar känner jag ;)
Tack för omtanken om Liza, det är synd om henne nu.
AKTA dig för ormar Valle ...inga bra saker att leka , nosa eller trampa på. BRA att du lyssnade på matte. Pinnar, menar du slalom pinnar då??

http://marno.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

8 september 2009 13:28

Hej Valle..men du ser ju ut att må förträffligt där på trappen bra utsikt har du med skönt i lite solvärme va! Filifjonkan mår bra och tänker på dig o din matte i bland kanske ses vi framöver,Kikar in till dig ibland.Hälsa matte

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Valle Vagabond

8 september 2009 15:48

Slalompinnar heter de visst, Ville. För hundar som sysslar med Agility. Jag vet inte så noga. Fattade inte vad M. ville att jag skulle göra med dom ...
Hej Filifjonkan!!!!! Kul att se dig igen. Skönt att du mår bra. Pusspusspusss!

 
Tuna

Tuna

8 september 2009 21:06

Jaha, du kan agility nu också?!! Vad du är duktig. Jag kan inget sånt - har ju aldrig försökt, liksom. Jag har nu mest fokus på att komma iväg till jakten, husse ska väl ta fram ryggsäcken och all annan utrustning när som helst. Jag har i alla fall provat sändaren och den funkar som den ska. Ville tycker att jag ser ut som en agent. Visst!

http://tuna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards