Direktlänk till inlägg 24 september 2009

Köttbullar är bäst

Av Valle Vagabond - 24 september 2009 19:27

Jag var lite busig idag.

Kunde bara inte låta bli ...Skäms

 
Min optimistiska M. hade lämnat sex köttbullar i små bitar på skärbrädan på bänken i köket. Hon vet ju att jag aldrig hoppar upp och tar mat. Men så gick hon på toa, och dröjde .... Och jag passade på att slicka i mig alla bitarna (!!!)

Gissa om hon blev förvånad?

Och arg! Förvånad


Jag gick direkt in i min bur och la mig för att slippa höra hennes arga röst. Och M. sa sedan till H. att hon såg att jag skämdes. Så var det nog.


Till sist ropade hon på mig.

Och när jag tittade fram var hon som vanligt igen.

Men några köttbullar blev det inte på promenaden.

Bara korv .... Synd! Jag gillar köttbullar mest. (Precis som de flesta svarat på min omröstning som legat här och skräpat på sidan länge. Nu har M. plockat bort den.)


Vi gick sedan till J. På torsdagarna brukar nämligen M. gå ut med oss båda två.

Först leker vi av oss lite, jag och J:

    

Snackar lite med varandra:

Och kram-brottas:

   

Sedan sätter M. på oss kopplen. Jag får ha min nosgrimma:

  

Och så går vi iväg. Jag på höger sida om M. och J. på vänster sida.


När vi kommer till skogen får vi springa utan koppel.

Och framme vid diket letar vi efter badvatten och dricksvatten.

  

Idag fanns det inte så mycket att plaska i.

På fältet springer vi ikapp:

  

Och sedan går vi in i skogen igen och busar, leker, springer och ligger och vilar.

Och kommer när M. visslar, så att vi kan få korvsnuttar.


M. plockade trattkantareller till J:s matte i skogen.

Och efter två timmar var vi hemma igen.

När vi lämnat av J. hemma hos honom, gick vi hem till Valleträdgården, där M. tvättade av mig lite lukta-gott som jag rullat mig i. Och sedan fick jag lunch innan M. åkte till sitt jobb.



 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

25 september 2009 18:31

Tala om för M att lämnar man godsaker framme, skall man inte bli arg om dom är borta. Oj så skoj du och din kompis verkar ha. Vi är ju två i våran familj som kan roa oss tillsammans med, så vi har inte så många kompisar. Och dom vi brukar träffa på skäller bara ut oss. Ha en trevlig helg

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Myrra

Myrra

27 september 2009 15:39

Jag brukar inte heller ta för mig men ibland kan det vara svårt att stå emot om de lägger köttbullar så där famför nosen på en. Stackare - men det var väl goda köttbullar förstår jag!;)

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snokas

27 september 2009 16:02

vi tycker det var helt klart mattes fel som lät de smaskiga köttbullarna ligga ensam o locka stackars hungriga lilla du...(bjussar´ru?)
vi tycker krambrottning ser helmysigt ut o önskar få deltaga snarast!!
glada tasstramp

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards