Direktlänk till inlägg 26 september 2009

Snygg inkallning ...

Av Valle Vagabond - 26 september 2009 22:15

M. var glad som en lärka idag. Jag var nämligen världens bäste Valle på inkallningar. När vi gått vår långpromenad och kom förbi fotbollsplanen och gick längs grusvägen hemåt Valle-byn, fick jag springa lös. Det kom bilar lite då och då, men varje gång en bil kom, visslade M. och jag sprang till henne och satte mig för att få köttbulle. Och så väntade jag tills att bilen åkt iväg. Och så fick jag gå lös igen. Säkert åtta gånger upprepade vi det, innan M. och jag kopplade ihop oss den sista biten. Och jag var lika duktig varje gång! M. och jag fick t o m beröm av en gubbe som åkte i en av bilarna. Han vevade ner rutan och sa: "Snygg inkallning" och log. Gissa om M. och jag blev stolta!

 
 
Gazton

Gazton

28 september 2009 00:11

Vad ni är duktiga.... undrar om matte skulle våga det med mig =)

http://gaztons.wordpress.com

 
Torsten

Torsten

28 september 2009 07:41

Bra jobbat, Valle!!! Du vet, nöjda mattar är generösa mattar...:)

http://prinstorsten.blogg.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

28 september 2009 10:07

Ja vad tror våra människor om oss egentligen. Klart man lyssnar på dom, speciellt när man vet att det finns köttbullar i fickan. Vi skall faktiskt imorgon ut i skogen bakom vårat hus. Matte skall testa oss säger hon, och då skulle hon ta köttbullar med sig. Vi får se om det funkar. Ha en bra dag

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Tuna

Tuna

28 september 2009 13:49

Vad ni är bra på det där!! Men vem är bäst? Matte eller Valle? Jag kommer också, oftast, när man ropar. Ibland måste jag bara kolla klart först, men jag kommer förstås.

http://tuna.bloggplatsen.se

 
Hunden Liza

Hunden Liza

28 september 2009 14:19

Asså det låter verkligen som att du blivit världsbäst. Själv brukar jag bara lyssna på det där örat för inkallning om det ligger i mitt eget intresse. Men jag är ju nu mera en "äldre dam" så jag gör lite som jag vill.
*Kör upp både huvud och svans i vädret och tittar överlägset emot både H och M*

http://hundenliza.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snokas

29 september 2009 13:56

vi är lika dåliga som du är bra på inkallning!! närå vi är skapliga å om det vankas köttbulle du har vi varit framme för läääänge sen!
slafspuss med hopp om lite köttbullssmulor i mungipan

 
Ingen bild

Valle Vagabond

29 september 2009 22:41

Vissa dagar är man ju på topp, liksom. Andra dagar vill man bara inte ....

 
Ingen bild

Borzita

30 september 2009 22:25

Bra jobbat, Valle och matten!

 
Myrra

Myrra

1 oktober 2009 19:11

Jätteduktigt Valle! Du är ju bäst!

http://hundenmyrra.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards