Direktlänk till inlägg 4 september 2008

Intryck

Av Valle Vagabond - 4 september 2008 17:58

Så många lukter jag har haft i nosen idag!

Det är spännande att strosa runt på nya ställen och se andra skor och byxben ...


Jag har ju varit i stan idag och sett massor av folk och bilar och cyklar och hundar. Det var kul! Och när vi kom hem och jag sovit en stund, gick M. och jag längs vägen och tittade på traktorer och kanadagäss.


Och så har jag ätit äpplen överallt där jag kommit åt, senast på en av grannarnas tomt. Så inte gick det någon nöd på mig idag inte.


Men lite trött blir man förstås av alla intryck!


 
 
Tanten

Tanten

4 september 2008 18:16

Låter som en riktigt bra hunddag Valle! Vi har haft fullt ös här med flera av valparna som kom och hälsade på. Jätteroligt!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Borzita

4 september 2008 20:47

Tycker också det är spännande med nya intryck och nya platser att besöka. Vi har alltid en ny runda att gå, när vi är ute. Ibland tror jag att vi ska åt samma håll som vi har gått innan, men då tar matte med oss åt helt motsatt håll. Man blir skönt trött av sådana äventyr.

Hero och kompisarna

 
Ingen bild

Valle Vagabond

4 september 2008 21:10

Hej Hero & ni andra!
Stadshundar kanske har roligare egentligen?
Här på landet är det ju inte så många vägar att välja på ....
Tur att Matte har bilen och kan åka till andra ställen ibland.

 
Filifjonkan

Filifjonkan

5 september 2008 11:52

Hej Valle hund.Såå du har kalasat på grannens äpplen du..ler akta bara så du inte får ont i din mage då småhundar brukar bli"gasiga"(läs pruttiga) av äpplen och det tror inte Filifjonkan din matte blir så glad åt,,mer skratt.hmm men kanske klarade du det, Hoppas och så har du sett gässen med det var väl intressant. Det är bamsigt stora fåglar det. Ha nu en riktigt skön helg du och din matte så ses vi Filifjonkan skall städa sin skohylla nu förstår du det är kaos där

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

Valle Vagabond

5 september 2008 15:03

Hej Filifjonkan!
Min mage börjar få plåtkaraktär, säger min matte. Så mycket olika saker som jag stoppar i mig ... Men hon har inte klagat på gaserna på länge. Kan jag inte få hjälpa dig med att städa bland alla dina skor, förresten?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards