Alla inlägg den 7 oktober 2008

Av Valle Vagabond - 7 oktober 2008 12:51

Vi var på kurs igår, min M. och jag. Och det var roligt.

I början vill jag ju alltid hälsa på de andra valparna och deras mattar, men min M. visar att jag ska titta på henne och så får jag belöningar. Hela tiden!

Så då så.


Jag har lärt min M. att ge mig belöningar för att jag sitter stilla och tittar på henne, fast hon går baklänges och sedan framlänges en stund. (Inte vidare graciöst eller nånting, men hon är ju inte så van!!! Ja, ja. Jag låter hennes hållas ....)

Hon kan i alla fall det där med KLICK & godis.

Och det är ju huvudsaken!


Idag tittar solen in hos oss i stugan.


Man får passa på att gotta sig i strålarna ...

Av Valle Vagabond - 7 oktober 2008 12:32

M:

Vi tränade "Stanna" igår kväll.

Valparna skulle sitta och därpå sitta kvar när vi backade några steg.


Valle Valp som är en äkta klickerhund, satte sig snyggt och när klicket inte kom direkt, prövade han att sitta vackert, lägga sig, stå och lite andra varianter, innan han förstod att han verkligen skulle sitta ...


Och jag backade snabbt som en blixt - ett steg och så KLICK & godis!

Yes, där satt den!

En gång till - ett steg och så KLICK & godis!


Han började fatta. En gång till ... Sitt! och så - två steg bakåt och så KLICK & godis!

Duuuuuuktig Valle!


Snart hade han fattat det nya tricket och jag släppa kopplet och gå flera steg bakåt, vända och gå mot honom, klicka och få honom att sitta kvar och sedan ta emot godiset som jag kom till honom med.

Jippi!


Det är så KUL att lära en klickerhund nya grejer!

Det går så snabbt!!!!


Men sedan ville han springa och bajsa och lite annat.

Man får passa sig för att hålla på och träna för länge åt gången. (Han är ju bara en liten valp ...)


Vi körde lite inkallning också, med en lånad gummileksak som belöning. Det gillade Valle. (Jag ska försöka hitta en sådan leksak åt honom.)


Nästa gång är det avslutning i skogen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards