Alla inlägg den 22 oktober 2008

Av Valle Vagabond - 22 oktober 2008 20:07

M:

Många strömavbrott är det just nu.

Vi har i och för sig blivit förvarnade av Vattenfall, så att vi kan hälla upp vatten för dagsbehovet ...

 

Idag och imorgon är det sådana strömavbrottsdagar.

Utan dator. Utan radio. Utan telefon (vi har bara bärbara telefoner och de slutar också att fungera när elen går). Utan vatten och utan belysning.

 

Med stearinljus, vedspis, kakelugn och stora hinkar och kastruller med upphällt vatten, så går det ju bra att leva ändå. Men lite abstinens efter moderniteter kan ibland ge sig till känna.

Av Valle Vagabond - 22 oktober 2008 19:56

Jag har ju märkt att min M. har varit ute och grejat i trädgården de sista dagarna.


Hon har satt upp pinnar med skyltar på här och var. Och idag förstod jag att det är någon sorts lek som pågår.


Jag får inte vara med och leka den leken tyvärr, men det kom en snäll man hit idag och när han hälsat på mig tog han fram en massa paket ur sitt stora släp.


Han la dem ute på gräset, men det verkar inte vara något hundgodis i de där paketen.



Jag tror att det var M. som skulle få alla paketen.


Sedan packade han upp maskiner ur sitt släp och började låta ute i vår trädgård. Jag var själv ute och inspekterade vad som hänt, när han lekt färdigt.

Då hade han fixat i ordning stora härliga jordkratrar som jag så gärna skulle vilja sätta tassarna i.


Men min M. påstod att hennes paket skulle grävas ner där och att jag inte behövde hjälpa till med det.


Synd!

Jag hade gärna ställt upp.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards