Direktlänk till inlägg 10 oktober 2008

Fredagsmys

Av Valle Vagabond - 10 oktober 2008 16:40

Min M. har tränat på att klyva ved igen. Jag fick sitta bunden bredvid och titta på, så att det gick rätt till.


Och så har min H. kommit hem och tänt i spisarna så att det sprakar skönt i alla rum och blir varmt i Valle-huset.


Han har skickat in M. att vila lite och så plockar han in all ved i vedboden.


Sedan ska det visst bli fredagsmys har jag hört.


Jag har redan haft riktigt härligt fredagsmys med min kompis J., när vi sprang och jagade varandra på ett fält. Jag springer snabbast nu, skulle jag tro. Mina ungdomliga krafter vinner överlägset. 

Hehe ....


Och så har jag ju fått muskler också minsann.

Men det gäller att vila dem också.

 

Jag fredagsmyser här i min korg under trappan ....

 
 
Tanten

Tanten

10 oktober 2008 22:42

Ha en riktigt bra helg nu Valle!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

11 oktober 2008 10:14

Valle valping har en go liten mage!!

 
Filifjonkan

Filifjonkan

11 oktober 2008 11:36

Hej Valle å så mysigt det låter när det sprakar i spisarna och brasorna. Kul att du springer fortare än kompisen men du har nog långa fin ben ser det ut som med.Ha det skönt där i din korg nu då och en stor klapp till dig,

http://filifjonkan-se

 
Tant Tagg

Tant Tagg

11 oktober 2008 14:52

Lilla Valle! Sören Katt fredagsmyste med sin husse och matte igår också. Han låg i sin korg och myste med nosen under tasse!

http://www.tanttagg.bloggagratis.se

 
Tuna

Tuna

11 oktober 2008 19:32

Hej Valle, du ser ut att mysa ordentligt i din säng. Matte hörde en kommentar om mitt rutiga täcke. Matte kan sy ett åt dig om du vill ha ett till julklapp kanske? Fråga M hur stort det ska vara så syr säkert matte ett åt dig.

http://tuna08.blogspot.com

 
Ingen bild

Valle som blir alldeles storögd

11 oktober 2008 21:46

Skojar du med mig, Tuna?
Jag skulle bli JÄTTEGLAD för ett fint täcke, men det vore väl att be om alldeles för mycket .... Det vågar jag inte ens drömma om. Bäst att du kollar med din matte om det verkligen är på riktigt eller bara ett litet skoj.

 
Tuna

Tuna

11 oktober 2008 22:05

Det är på riktigt förstås. Men, det tar ett tag. Matte måste veta hur stort det ska vara och vilka färger som ska dominera (höstfärger antar matte.

http://tuna08.blogspot.com

 
Ingen bild

Valle Vagabond

11 oktober 2008 22:16

OK!
Jag ska kolla med min M. hur stort hon tycker att det ska vara .... Så spännande. Vi hörs sedan.
God natt Tuna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valle Vagabond - 18 juli 2010 20:45

Ooops. Glömmer av mina obligations ... Har visst inte rapporterat något på bloggen sedan midsommar ... Sorry kompisar!   Här i Valleland är det mycket utomhustillvaro i juli. Jag sitter inte inne med tassarna på tangentbordet särskilt ofta, men l...

Av Valle Vagabond - 29 juni 2010 22:24

Nu var det längesedan jag var härinne på min egen blogg och nosade. Har haft fullt upp med annat. Gäster nämligen! M:s barnbarn från Småland.        De gillar hundar. Och de gillar mig! Jag har fått klappar och midsommarkrans runt halsen och ...

Av Valle Vagabond - 17 juni 2010 22:24

Det händer mycket nu i Valleland. Hit kommer en snickare var och varannan dag och bygger altan och lite annat i trädgården. Jag ligger på min bro och bevakar att det går rätt till och att han jobbar bra! Snyggt ska det ju bli. Och det blir det ocks...

Av Valle Vagabond - 10 juni 2010 16:45


Jag har en favoritplats numera. På bron. Här älskar jag att vara. Här kan jag sova, vila och spana in alla som går förbi Vallehuset. Min M. brukar ha dörren öppen så att hon hör mig inifrån. Som idag, när hon ligger sjuk. Då hör hon hur det ra...

Av Valle Vagabond - 8 juni 2010 16:30

Vanligtvis går vi LÅNGA promenader, M. och jag. Antingen i skogen eller på byavägarna. Nu är det bra om  hon har med sig vattenflaska med skål till mig också, för det är rätt så varmt ...        Och man kan bli törstig efter att ha passerat kor...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards